تولید 60 نوع فرآورده در حوزه دام و طیور توسط موسسه رازی

تولید 60 نوع فرآورده در حوزه دام و طیور توسط موسسه رازی
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی کشورگفت: 60 نوع فرآورده در حوزه دام و طیور توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تولید می شود.
دکترهادی  قدکچی در مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی اظهار داشت: تولید این تعداد فرآورده در حوزه دام وطیور باعث ایجاد ارتباط نزدیک میان موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و سازمان دامپژشکی کشور  در راستای ارتقا سلامت جامعه  شده است.
وی تصریح کرد: توسعه اقتصادی بدون توجه به سلامت دام و بیماری های مشترک میان انسان ودام اتفاق نمی افتد که همین موضوع باعث شده تامسئولان به حوزه دامپزشکی و سلامت دام نگاه ویژه ای داشته باشند.
همکاری برای استانداردسازی تلفات دام
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی  کشورسپس خواستار راه اندازی کمیسیون دامی در سطح استان ها شد و بیان کرد: تلفات دام درایران بیش از استانداردهاست و می‌توان با همکاری موسسات تحقیقاتی گام‌های خوبی را در مسیراستانداردسازی این مشکل برداشت.
قدکچی اضافه کرد: هم اکنون  شعبه شیراز موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی فعالیت لازم برای تولید واکسن دوگانه روغنی( برای آنفولانزای طیور) را آغار کرده است.
تولید شش واکسن استراتژیک در موسسه رازی
وی تاکید کرد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی دارای دانش  بومی است که بعد از دانش هسته ای، دانشی استراتژیک در کشور است که به دنبال خودکفایی در این زمینه هستیم.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی کشور سپس به تلاش‌های انجام شده برای بومی‌سازی تولید واکسن در کشوراشاره کرد وافزود: هم اکنون  از هفت واکسن مهم و استراتژیک کشور که وزارت بهداشت مصرف کننده آنها است، شش نوع آن در موسسه رازی تولید می‌شود.
قدکچی یادآورشد: فعالیت موسسه سرم‌سازی رازی به خصوص در شرایط کنونی که نیاز بیشتری به فعالیت و تلاش وجود دارد، گسترده‌تر شده تا نیاز کشور به واکسن پوشش داده شود.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com