تولید 55 هزار تن گوشت قرمز در آذربایجان غربی

تولید 55 هزار تن گوشت قرمز در آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال حدود 55 هزار تن گوشت قرمز در آذربایجان غربی تولید و به بازار عرضه شده است.
سید علی مختاری در ارومیه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های طیور صنعتی پرورش مرغ اجداد بوده که با پیگیری‌های این سازمان، مسئولان و نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی برای نخستین ‌بار واحد پرورش مرغ اجداد خوی به ظرفیت 20 هزار قطعه جوجه‌ریزی راه‌اندازی شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد: عملیات ساختمانی دومین واحد پرورش مرغ اجداد به ظرفیت 15 هزار قطعه در ارومیه آغاز شده است.
وی ادامه داد: در مجموع این واحدها توان تولید بیش از 1.7 میلیون قطعه جوجه یک روزه مادر گوشتی را خواهند داشت که در این صورت آذربایجان غربی به قطب تولید جوجه یک روزه مادر گوشتی در شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.
مختاری ابراز داشت: امسال حدود 55 هزار تن گوشت قرمز تولید و به بازار عرضه شده است که از این مقدار 85 درصد در مناطق روستایی و عشایری و ما بقی در واحدهای صنعتی تولید شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: تولید 55 هزار تن گوشت قرمز حاصل بیش از 9.5 میلیون واحد دامی به دست آمده که نسبت به زمان مشابه در سال 91 رشدی بیش از 2.5 برابر داشته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com