تولید 5 هزار تن تخم‎مرغ مازاد بر مصرف در خراسان‎جنوبی

تولید 5 هزار تن تخم‎مرغ مازاد بر مصرف در خراسان‎جنوبی
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: استان نه تنها در تولید تخم‎مرغ خودکفا شده است بلکه 5 هزار تن تخم‎مرغ مازاد بر مصرف تولید کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی عصر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مسئولیت بخشی از عمر است و تما‎م‎شدنی است.
وی با بیان این‎که کشاورزی در خراسان جنوبی زرشک، عناب، زعفران، مرغ و دام نیست، تصریح کرد: کشاورزی مفهوم بالاتری دارد و ضامن امنیت پایدار، اشتغال و حفظ آب و خاک است.
قیمت نهاده‎های تولید زیاد است
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‎که توسعه از روستا می‌گذرد، متذکر شد: روستا توسعه آن از تولید و تولید جز کشاورزی و دامداری ‎نیست.
هادربادی عمده اشتغال استان را کشاورزی دانست و ادامه داد: با تمام پیگیری‌های انجام شده همه مشکلات بخش کشاورزی حل نشده است.
وی با بیان این‎که قیمت نهاده‎های تولید در استان زیاد است، یادآور شد: همچنین تلفات و هزینه تولید تولیدکنندگان زیاد است.
مالیات برای تشکل‎ها گرفتاری است
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مالیات را برای تشکل‎ها یک گرفتاری دانست و افزود: مالیات تمام درآمد آنها را می‌بلعد و باید در بخش کشاورزی حل شود.
هادربادی با بیان این‎که خریدهای تضمینی برای محصولات مزیت‌دار سبب شده کشاورزان ما ضرر کنند، گفت: تسهیلات بخش کشاورزی کم است.
وی آب و خاک را مهم دانست و اضافه کرد: اعتبارات آب و خاک کم است و باید افزایش پیدا کند.
سهم بخش کشاورزی از اعتبارات استانی هم‌وزن خودش باشد
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‎که سهم بخش کشاورزی از اعتبارات استانی باید هم‌وزن خودش باشد، تصریح کرد: اگر بیش از 20 درصد ارزش افزوده در بخش کشاورزی است باید به همان میزان اعتبار دریافت کند.
هادربادی متذکر شد: از آغاز فعالیت من در جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکنون 270 نفر بازنشسته شدند این در حالی است که حجم کار کاهش نیافته است.
وی با بیان این‌که سند توسعه کشاورزی در استان تصویب شد، ادامه داد: در راستای اجرای این سند 9 هزار و 700 طرح کشاورزی با تسهیلات کم‎بهره به مبلغ 230 میلیارد تومان در سال 90 و 91 به کشاورزان استان داده شد.
وجود 24 میلیارد تومان اعتبار در صندوق کشاورزی خراسان‎جنوبی
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‎‏که 680 قنات در استان به بهره‎برداری رسید، یادآور شد: همچنین 800 کیلومتر انتقال آب و لوله در استان انجام شده است.
هادربادی با بیان این‎که در سال 89 صندوق توسعه بخش کشاورزی 2 میلیارد تومان پول داشته است، افزود: در حال حاضر این صندوق 24 میلیارد تومان پول دارد.
وی با بیان این‎که صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در تمام شهرستان‌ها شکل گرفته است، گفت: از این حیث در کشور سوم هستیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com