تولید 480 تن مرغ سبز در ایلام

تولید 480 تن مرغ سبز در ایلام
تولید 480 تن مرغ سبز در ایلام
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام گفت: 480 تن مرغ سبز ارگانیک طی 2 سال گذشته از سوی تنها تولید کننده این نوع مرغ در استان ایلام تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.
تولید 480 تن مرغ سبز در ایلام
مجتبی شیرخانی اظهار کرد: این واحد تولیدی از 2 سال پیش به تولید مرغ سبز بدون آنتی بیوتیک اشتغال دارد و در هر دوره پرورش 60 هزار مرغ زنده سبز پرورش داده است.
وی افزود: با توجه به اینکه در فرایند تولید مرغ سبز هیچگونه اقلام دارویی و هورمونی به مرغ ها داده نمی شود و به همین دلیل آمار تلفات مرغ ها به علت بیماری بالا می رود، تنها مرغ های سالم زنده می مانند و به همین دلیل تولید مرغ سبز با استقبال چندان زیادی نسبت به مرغ های معمولی از سوی مرغداران صورت نمی گیرد. 
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه در حال حاضر چند متقاضی تولید مرغ سبز در استان ایلام داریم، تاکید کرد: واحدهای تولیدی کنونی در صورت تمایل به تولید مرغ سبز برای دریافت تسهیلات بانکی در اولویت قرار می گیرند.
شیرخانی گفت: در حال رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا برای واحدهای علاقمند به تولید مرغ سبز مشوق هایی چون پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض تصویب شود که هنوز این رایزنی ها به نتیجه مشخص و قطعی نرسیده است.
وی میزان سرمایه در گردش برای هر واحد تولید مرغ سبز را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرد که این مقدار هزینه برای جوجه ریزی، تجهیزات، تامین دان و شرایط نگهداری جوجه ها کفایت می کند.
به گفته شیرخانی مرغ سبز با توجه به اطمینان از سلامت و بسته بندی متمایز آنها در بازارهای مصرف 15 هزار ریال گران تر از مرغ های معمولی به فروش می رسد.
بیش از 370 واحد مرغداری در استان ایلام وجود دارد.
سالانه 51 هزار و 500 تن تولید گوشت مرغ در ایلام تولید می شود که 15 هزار و 600 تن به مصرف استان رسیده و ماهیانه یک هزار و 300 تن و روزانه 43 تن مصرف می شود.
 
کلمات کلیدی مر غ مرغ سبز مرغداری
نظرات شما
  •  

    دکتر فرزان سلیمانی گفت : ۹۸/۰۷/۱۱

    * دنیایی تفاوت در مرغ سبز و مرغ ارگانیک *
    چرا نمی‌خواهیم نطرات کارشناسان در این حیطه را جویا و جمع بعدی نموده، سپس، بطور قاطع بگوییم : مرغ سبز همان مرغ ارگانیک میباشد. آیا این تحمیل فکر انفرادی محسوب نمیگردد؟
    _ تا اینجا هیچ تفاوتی مابین مرغ صنعتی پرورش یافته در سالن هیچ تفاوتی با مرغی بنام سبز بنظر نرسید.
    شایسته است کارشناسانی که بر مرغ پرورشی نام مرغ سبز را گذارده اند، شفافیت علمی خود را ارائه دهند. اینکه دامپزشکی در طول دوره پرورش سه بار بازدید و نمونه برداری انجام می‌دهد، و فرض بر اینکه آنتی بیوتیکی گله ای دریافت نکرده است و یا زمان پرهیز را رعایت کرده، بنابراین گرید مرغ سبز به آن تعلق می‌گیرد، نه از باب علمی و نه تجاری مورد قبول نیست.
    تا کنون ویژگی‌های مرغ سبز در هیچ یک از رسانه ها و خبرها به اطلاع مردم رسانیده نشده است. اصلا ما مرغی بنام مرغ سبز نداریم. ریشه این را باید مشخص نمود.
    گفته شده است مرغ سبز همان مرغ ارگانیک است،
    و این موردی کاملا غیر قابل پذیرش.
    آیا دست اندر کاران از پرورش مرغ ارگانیک اطلاعات مکفی را دارا میباشند؟
    فقط به یک مورد آن اشاره نمایم ‌‌‌‌‌‌؛ طول دوره پرورش در مرغ ارگانیک 80 _ 90 روز میباشد. و... / تغذیه ای بسیار متفاوت از دیگر موارد دستیابی به مرغ ارگانیک است.
    پیشنهاد میکنم بار دیگر بازنگری های اساسی در موارد فوق صورت پذیرد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com