تولید 40 هزار تن گوشت مرغ در 356 واحد مرغداری استان اردبیل

تولید 40 هزار تن گوشت مرغ در 356 واحد مرغداری استان اردبیل
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید 40 هزار تن گوشت مرغ در 356 واحد مرغداری این استان در سال خبر داد.
بهلول تکلوی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای مرغداری شهرستان مشگین شهر گفت: بخشی از این تولیدات مازاد بر نیاز استان است و راهکارهای صادرات این محصول از اردبیل باید تدوین شود.
وی در زمینه ضرر دهی اخیر واحدهای مرغداری نیز گفت: شرکت پشتیبانی دام و طیور استان آماده خرید تضمینی لاشه مرغ با وزن یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو و 800 گرم است و مرغداری ها باید این وزن را در پرورش مرغ لحاظ کنند.
وی همچنین به آمادگی این شرکت برای تحویل نهاده های دامی در قبال خرید مرغ تولیدی اشاره کرد و افزود: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ در استان 45 هزار ریال و قیمت خرید آن از مرغداران 41 هزار ریال است و این ضرر در دیگر فرآورده های دامی از جمله شیر و گوشت نیز صادق است.
وی اظهار کرد: هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلو گوشت گوساله 130 هزار ریال و قیمت فروش آن 95 هزار ریال و قیمت هر کیلو شیر یک هزار و 300 ریال و قیمت فروش آن 900 ریال است.
تکلوی گفت: با هدف حمایت از مرغداران برای بهینه سازی مصرف سوخت مرغداران می توانند از 30 درصد تسهیلات بلاعوض دولتی استفاده کنند.
ابراهیم امامی فرماندار شهرستان مشگین شهر نیز در این نشست گفت: 28 درصد از تولیدات گوشت مرغ استان در 110 واحد مرغداری این شهرستان تولید می شود.
وی خواستار توجه جدی سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از وارد شدن ضرر بیشتر به مرغداران منطقه شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com