تولید 370هزار تن شیرصنعتی در البرز

تولید 370هزار تن شیرصنعتی در البرز
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: دامداران البرز شیرهای تولیدی خود را با قیمت مصوب و گاهی کمتر از قیمت مصوب به کارخانجات تولیدات لبنی عرضه می کنند و علت گرانی ها از سوی عرضه دامداران نیست.
مسعود کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جهاد کشاورزی فقط مسئولیت تامین شیر خام از دامداری ها را بر عهده دارد، اظهار داشت: دامداران البرز شیر خام تولیدی خود را با قیمت مصوب هر کیلو 930 تومان به کارخانه های تولیدات لبنی عرضه می کنند و قرار بود کارخانجات نیز در قبال این امر علوفه مورد نیاز دامداران را تامین کنند که متاسفانه این مهم از سوی کارخانه ها محقق نشده است.
وی در خصوص گرانی ها به وجود آمده در لبنیات تصریح کرد: ما نیز به عنوان مصرف کننده خود به این امر معترض هستیم و گروه های نظارتی در این امر باید حساسیت بیشتری داشته باشند.
کریمی گفت: در گذشته شایع شده بود که دامداران شیر را با قیمتی غیر از مصوب به کارخانه ها می فروشند و این امر مسبب گرانی است اما گرانی حال حاضر در حالی رخ داده که گاهی اوقات شیر حتی با قیمتی کمتر از قیمت مصوب به کارخانجات لبنی عرضه می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: تفاوت بین شیر تولید شده و شیر مورد مصرف مردم بسیار زیاد است و این امر به دلیل گرفتن چربی بیش از حد شیر تولید شده توسط کارخانجات لبنی برای محصولات دیگر است.
کریمی ادامه داد: البته بخشی از گرانی بوجود آمده ناشی از صادرات در این بخش نیز بوده که با وضع تعرفه های صادراتی این مهم نیز کنترل شده است.
تولید 370 هزار تن شیر صنعتی در البرز
معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز اظهار داشت: میزان شیر تولیدی در استان بیشتر از نیاز مصرف است و این شیر به کارخانجات تولیدات لبنی شمال کشور انتقال داده می شود.
کریمی افزود: شیر در تولید انبوه با علی ترین کیفیت و کمترین بار میکربی در البرز تولید می شود و این امر موجب شده تا کارخانه ها خواستار استفاده از تولیدات استان باشند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com