تولید 210هزار تن گوشت مرغ در گلستان

تولید 210هزار تن گوشت مرغ در گلستان
رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان اعلام کرد که تولید گوشت مرغ در واحدهای پرورش مرغ گوشتی این استان به مرز 210 هزار تن رسیده است.
 از این سازمان مختار مهاجر با بیان اینکه گلستان بخش بزرگی از نیاز کشور در زمینه تولید پولت (جوجه ) را تامین می کند، اظهار کرد: میزان تولید مرغ گوشتی استان در سال 95 حدود 156 هزار تن بود.
به گفته وی؛ جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی استان ماه گذشته هفت میلیون و 500 قطعه بود که اکنون به 9 میلیون و 500 قطعه افزایش یافته است.
مهاجر با اشاره به پروژه استفاده حداکثری از ظرفیت مرغداری های گلستان افزود: کاهش قیمت تمام شده محصول به دلیل مدیریت واحد و کاهش هزینه ها، توان بازیابی و تولید مرغ با کیفیت، تولید و صادرات براساس سفارش مشتری، استفاده از برند خاص برای صادرات و امکان رصد کیفیت از جمله اهداف این پروژه است.
در این استان 970 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 253 هزار تن در سال فعال است که اکنون با 70 تا 75 درصد ظرفیت فعالیت دارند.
رییس جهادکشاورزی گلستان همچنین با اشاره به پروژه های محوری این سازمان اظهار کرد: مجتمع گلخانه ای در سه سایت به شکل متمرکز ایجاد می شود و از محل اشتغال روستایی حدود 150 پرونده در راه اندازی 40 تا 50 هکتار گلخانه و راستای تامین نیازمندی های استان در حال اجرایی شدن است.
وی با اشاره به مجتمع تولید بذرهیبرید تصریح کرد: فعالیت نخستین مجتمع آغاز شده و تا آخر فروردین ماه 97 بهره برداری از اولین گلخانه آماده کشت انجام می شود.
مهاجر افزود: گلخانه قربان آباد در شهرستان آق قلا 14 هکتار مساحت دارد که 12 هکتار آن برای گلخانه در نظر گرفته شده و مشکل حقوقی این پروژه برطرف شده است.
استان گلستان با داشتن 650 هزار هکتار زمین زراعی و باغی و تولید سالانه 4.5 میلیون تن محصول در بخش های زراعی، باغی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، جنگل و مرتع به ارزش 70 هزار میلیارد ریال از قطب های کشاورزی و دامپروری کشور است.
 
کلمات کلیدی گوشت مرغ مرغ گلستان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com