تولید 21 هزار تن مرغ در چهارمحال ‌و ‌بختیاری

تولید 21 هزار تن مرغ در چهارمحال ‌و ‌بختیاری
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه 21 هزار تن مرغ در این استان روانه بازار مصرف می‌شود.
صفدر نیازی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری با تولید این میزان مرغ، نقش بسیار مهمی در تولید گوشت مرغ کشور دارد.
وی سرانه سالانه تولید گوشت مرغ کشور به ازای هر نفر را 22 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این سرانه در این استان 19 کیلو و 200 گرم است.
نیازی با اشاره به تعداد واحدهای فعال در این زمینه، گفت: در حال حاضر هفت واحد پرورش مرغ تخم‌گذار، هفت واحد پرورش بوقلمون، دو واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت 110 هزار قطعه، یک واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 75 هزار قطعه در این استان فعال است.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ظرفیت و قابلیت این استان را در تولیدات دام و طیور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: روند تولیدات دام و طیور در استان رو به افزایش است.
وی در ادامه با اشاره به طرح‌های در دست اجرای این اداره ‌کل‌ گفت: در سال گذشته برخی از طرح‌های در دست اقدام به صورت نیمه‌کاره رها شده‌اند که با توجه به برنامه‌های تدوین شده این اداره‌ کل در سال ‌جاری، با اتمام طرح‌های نیمه‌تمام زمینه اشتغال تعداد بیشتری از کارجویان فراهم خواهد شد.
نیازی با اشاره به میزان تولیدات بخش کشاورزی این استان، گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 150 هزار تن تولیدات دامی و کشاورزی در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
وی همچنین در ادامه مسئولیت اصلی کشاورزی را تامین امنیت محصولات غذایی اعلام کرد و گفت: امنیت محصولات غذایی باید از نظر کمیت و کیفیت مورد توجه قرار گیرد و با استفاده از تمام ظرفیت‌های استان سبب افزایش در‌آمد این استان در بخش کشاورزی و این قطب مهم اقتصادی باشیم.
نیازی ترویج فرهنگ کار و کشاورزی را یکی از پیش شرط‌های اساسی برای دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی برشمرد و گفت: در زمینه استقلال کشاورزی سرمایه‌گذاری‌های کلانی از سوی دولت صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: برهمین اساس وجود عواملی مانند برنامه اصلاح ساختاری و آموزش کشاورزان، درجه وابستگی اقتصاد به کشاورزی یا سهم کشاورزی را در ایجاد اشتغال و تولید ناخالص ملی بالا می‌برد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com