تولید 20 هزار قطعه جوجه بوقلمون از طریق ایستگاه تحقیقاتی بوقلمون کشور

تولید 20 هزار قطعه جوجه بوقلمون از طریق ایستگاه تحقیقاتی بوقلمون کشور
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تولید 20 هزار قطعه جوجه بوقلمون از طریق ایستگاه تحقیقاتی بوقلمون کشور (تاتار) در استان خبر داد.
غفور عبداللهی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: گوشت بوقلمون از لحاظ پروتئین با گوشت‌های قرمز و از لحاظ دارا بودن میزان آهن با گوشت گوساله برابری کرده و با توجه به این موضوع که قیمت گوشت بوقلمون نسبت به گوشت قرمز بسیار پایین‌تر است می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز در رژیم غذایی خانوارها باشد.
وی افزود: گوشت بوقلمون به دلیل دارا بودن بافت ویژه، هنگام طبخ حجم خود را از دست نداده و به علت داشتن پروتئین بالا، حداقل چربی اشباع شده، کمترین سطح کلسترول و عدم دارا بودن چربی میان بافتی در مقایسه با گوشت قرمز، از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و منبع خوبی از ویتامین‌های A ،B1 ،B3، B6 ،B12 و املاحی چون سلنیوم، منیزیم، مس، آهن، روی، پتاسیم و اسید آمینه تریپتوفان به شمار می‌رود.
عبداللهی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد گوشت بوقلمون نسبت به سایر گوشت‌های سفید، وجود ویتامین‌های E و A و نقش آنها در تقویت سیستم ایمنی آن است که به ویژه در فصل سرما، مصرف آن به کودکان و سالمندان توصیه شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 20  هزار قطعه جوجه بوقلمون از طریق ایستگاه تحقیقاتی بوقلمون کشور (تاتار) در استان عرضه شد، گفت: پرورش بوقلمون، با توجه به زیر ساخت‌های موجود در بخش تولید گوشت سفید در استان، باید حالت صنعتی به خود بگیرد، زیرا در صورت تحقق آن خواهد توانست سهم بالاتری را در تامین پروتئین انسانی مورد نیاز استان برعهده داشته باشد و این امر، سلامت تغذیه را به نحو موثری بهبود می‌بخشد.
عبداللهی گفت: افزایش راندمان، بهبود نحوه پرورش صنعتی، استفاده بهینه از منابع غذایی، کاهش هزینه‌های پرورش و استفاده بهینه از منابع انرژی در بخش تولید محصول ماکیان همگی، نیازمند اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مختلف است.
وی افزود: این امر به صورت عمده در ایستگاه تحقیقاتی بوقلمون کشور که در شهرستان خداآفرین واقع شده و از ایستگاه‌های تابعه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان است، انجام می‌شود و معاونت بهبود تولیدات دامی آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تولید این محصول، در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی اعلام می‌کند.
وی با اشاره به افزایش تقاضای گوشت بوقلمون در بازار مصرف استانی گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام پذیرفته در سازمان بر محور بالابردن تولید کمی و کیفی این محصول استوار بوده و تعامل با تشکل‌های صنفی در این امر، در حال افزایش است.
عبداللهی خاطرنشان کرد: ایستگاه تحقیقاتی بوقلمون واقع در تاتار شهرستان خداآفرین آذربایجان‌شرقی، در وسعت 116 هکتاری، تنها مرکز تخصصی تحقیقات بوقلمون در کشور به شمار می‌آید و برای ایجاد اشتغال با ترویج یافته‌های تحقیقاتی برای متقاضیان تولید این محصول در کشور و استان، به ویژه در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی از قابلیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com