تولید 134 هزار تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تا پایان امسال

تولید 134 هزار تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تا پایان امسال
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه تا پایان امسال 134هزار تن گوشت مرغ تولید در استان تولید می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار تن تخم‌مرغ صادر شده است.
حسین صفرپور در مشهد ضمن تشریح وضعیت تولیدات دامی خراسان‌ رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی از استان‌های تاثیرگذار در تولید دام و طیور در کشور بوده به طوری که 10 درصد تولیدات دامی کشور در این استان صورت می‌گیرد.
وی افزود: در سال گذشته خراسان رضوی حدود 127 هزار تن گوشت مرغ، 75 هزار تن گوشت قرمز، 806 هزار تن شیر و هم‌چنین 802 هزار تن تخم مرغ تولید شده که رقم قابل توجهی از میزان تولید شیر و تخم مرغ به کشورهای افغانستان، عراق و آسیای میانه و دیگر شهرهای کشور صادر شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: روزانه 400 تن شیر از استان ما به تهران، مازندران و سمنان منتقل شده که تخم مرغ نیز چنین وضعیت مشابهی را دارد.
صفرپور تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار تن تخم مرغ و 4 هزار تن گوشت مرغ به کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه صادر شده است.
وی یادآور شد: خراسان رضوی در حوزه تولید گوشت و پروتئین ظرفیت بسیار بزرگی داشته بنابراین صادرات تولیدات دامی و لبنی مسئله بسیار مهمی بوده که امیدواریم رشد چشم‌گیر داشته باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال 134 هزار تن تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی داشته باشیم که در حقیقت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد 4 درصدی دارد.
صفرپور ادامه داد: تولید شیر و تخم مرغ تا پایان امسال، مشابه سال گذشته است و بنای افزایش تولید را نداریم و این وضعیت در مورد گوشت قرمز نیز صدق می‌کند چرا که نیاز به افزایش تولید نداریم.
وی در زمینه قیمت مرغ در بازار گفت: قیمت مرغ در حال حاضر بین 6 تا 6 هزار و 300 تومان است که حقیقتا به عقیده بنده قیمت مرغ پایین است، ما به دنبال افزایش قیمت نیستیم اما باید وضعیت بازار به گونه‌ای باشد که توازن میان مصرف کننده و تولید کننده برقرار شود تا هیچ یک از طرفین متضرر نشوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com