توقف مرغ‌های سبز در انبارهای استان مرکزی!

توقف مرغ‌های سبز در انبارهای استان مرکزی!
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از کم بودن بازار مصرف برای مرغ‌های بدون آنتی‌بیوتیک در استان خبر داد و گفت: روند تولید و فروش این محصول در انبارهای استان متوقف شده است.
سعید حسینی گفت: تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان مرکزی از دو سال قبل با همکاری اتحادیه مرغداران استان و کشتارگاه‌های وابسته به آن و واحدهای مرغداری استان آغاز شده و مقدار تولید آن در سال گذشته به حدود 800 تن و امسال به حدود 200 تن رسیده است.
حسینی با اشاره به کمتر بودن طول دوره پرورش این محصول نسبت به مرغ معمولی افزود: در طول مدت 42 تا 45 روزه پرورش این مرغ، دامپزشکی سه مرحله نمونه‌گیری انجام می‌دهد و در طول دوره نیز مسئول فنی نظارت لازم را انجام می‌دهد و در پایان دوره نیز با ارائه گواهی سلامت، مرغ با وزن حدود 1.800 کیلوگرم به کشتارگاه فرستاده شده و با بسته‌بندی‌های سبز رنگ به بازار عرضه می‌شود‌.
وی با بیان اینکه مشکلی در تولید این محصول نداریم، افزود: مشکل در بازار مصرف وجود دارد و این مقدار از تولید هم به صورت یخ‌زده در انبارهای استان باقی مانده‌ یا به استان‌های دیگر عرضه می‌شود.
وی بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص مزایای مصرف این محصول برای سلامت افراد نسبت به نوع دیگر آن که با استفاده از آنتی‌بیوتیک( جهت پیشگیری از ابتلای مرغ تولیدی به بیماری) پرورش داده می‌شود، افزود: مصرف مرغ بدون آنتی‌بیوتیک به نفع سلامت مردم خواهد بود و ما از همه مسئولین و رسانه‌ها انتظار داریم کمک کنند تا این محصول جایگاه خود را در بازار مصرف پیدا کند.
وی تأکید کرد: عدم آگاهی مردم از مزایای مصرف این محصول علیرغم قیمت بالاتر آن را از دلایل کم بودن رغبت مردم به خرید این محصول و در نتیجه کم شدن تولید آن در استان عنوان کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com