توقف خرید توافقی تخم مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام

توقف خرید توافقی تخم مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام
نبی پور گفت: هم اکنون پشتیبانی امور دام، خرید توافقی تخم مرغ را متوقف کرده و فعلا برنامه‌ای برای آن ندارد.
ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ نسبت به هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۸۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان است.
وی قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرد و افزود: فروش با نرخ‌های فعلی بیانگر حداقل زیان ۹۰۰ تومانی مرغداران است.
نبی پور از سرگیری صادرات به افغانستان را دلیل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: روزانه چند تریلی تخم مرغ به افغانستان صادر می‌شود، اما میزان آن چندان چشمگیر نیست.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه کماکان صادرات تخم مرغ به عراق ممنوع است، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر، صادرات تخم مرغ به عراق به سبب حمایت از تولید داخل کشورشان متوقف شده است.
وی درباره آینده بازار تخم مرغ افزود: با پایان صفر و ازدیاد تقاضا همزمان با شروع مجالس و مهمانی‌ها پیش بینی می‌شود که قیمت تخم مرغ به نرخ واقعی برسد.

نبی پور مجموع صادرات تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون را ۱۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به مازاد چشمگیر تولید، در بهترین شرایط با آزادسازی صادرات و رفع ممنوعیت‌ها میزان صادرات به ۲۰۰ هزار تن نخواهد رسید، این در حالی است که در شرایط فعلی بسیاری از ظرفیت‌های مرغداری در کشور خالی است.
این مقام مسئول از توقف خرید توافقی تخم مرغ خبر داد و افزود: هم اکنون پشتیبانی امور دام، خرید توافقی تخم مرغ را متوقف کرده و فعلا برنامه‌ای برای آن ندارد، در مجموع یک هزار و ۴۰۰ تن خرید توافقی انجام شده است.
وی تولید روزانه تخم مرغ را بالای ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با توجه به احتساب مصرف داخل روزانه ۲۵۰ تا ۲۷۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور بوده که زمینه را برای زیان مرغداران در بازار فراهم کرده است.
نبی پور در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: قیمت کنونی کنجاله سویا در بازار آزاد با نرخ مصوب تفاوتی ندارد و تنها قیمت ذرت با نوساناتی روبروست به طوریکه هر کیلو ذرت با نرخ بالای یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com