توقف ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی

توقف ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی
یک مقام مسئول گفت: طی ۲۰ روز اخیر، وزارت صمت، ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی، کنجاله سویا و ذرت را تا روشن شدن وضعیت واردکنندگانی که ارز یارانه‌ای گرفتند، متوقف کرد.
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ،با انتقاد از ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی اظهار کرد: طی 20 روز اخیر، وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت)، ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی کنجاله سویا و ذرت را تا روشن شدن وضعیت واردکنندگانی که ارز یارانه‌ای گرفتند، متوقف کرد.
به گفته وی، توقف ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی به مرور اثر خود را تا یک ماه آینده بر بازار خواهد گذاشت چرا که بیش از 90 درصد کنجاله سویا مورد نیاز واحد های دامداری و مرغداری وارداتی است.
یوسفی از افزایش 5 درصدی قیمت ذرت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو ذرت برزیل با نرخ 1180 تومان تحویل بنادر و 1380 تومان در اختیار مرغداری قرار می‌گیرد که به سبب کاهش عرضه در برابر تقاضای ناشی از توقف ثبت سفارش در چند روز اخیر به طور متوسط در بازار 5 درصد افزایش داشته است.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا تحویل به مرغداران را همانند روزهای اخیر2 هزار و 500 تا 2 هزار و 800 تومان اعلام کرد.
وی درباره آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 6 هزار، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن 7 هزار و 800 ، غرفه های میادین میوه و تره بار 7 هزار و 500 و خرده فروشی های سطح شهر 9 تا 9 هزار و 500 تومان است.
یوسفی در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده  6 هزار و 500 تا 7 هزار و آماده به طبخ 9 هزار و 500 تا 10 هزار تومان است که انتظار می رود در روزهای آتی به این نرخ برسیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com