توصیه های بهداشتی در خصوص بیماریهای تنفسی طیور

توصیه های بهداشتی در خصوص بیماریهای تنفسی طیور
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین توضیحاتی را در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا طیور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مطرح کرد.
"دکتر سید بهمن" نقیبی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین با بیان اینکه با توجه به آغاز ماههای سرد سال امکان درگیری پرندگان با بیماریهای تنفسی محتمل است توضیحاتی را در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا طیور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مطرح کرد.
دکتر نقیبی تشریح کرد: در فصول سرد سال با توجه به مهاجرت پرندگان آزاد پرواز امکان ابتلا به بیماریهای تنفسی طیور محتمل می باشد که در همین راستا توصیه می شود ضوابط بهداشتی قرنطینه ای در واحدهای پرورش طیور صنعتی تشدید شده و روستائیان محترم که طیور را در منازل شخصی نگهداری می کنند با نگهداری طیور در قفس از ارتباط مرغ و خروس محلی با پرندگان جلوگیری به عمل آورده و در صورت مشاهده تلفات غیر عادی مراتب را از طریق سامانه پیامکی50001512 به اداره کل دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.
وی در بخش دیگری از صحبتهایش به مردم اطمینان خاطر داد: در صورت خرید مرغهای بسته بندی و تخم مرغهایی که دارای تاریخ تولید و انقضا بوده و محل تولید آنها مشخص و مورد تایید دامپزشکی است  هیچگونه خطری ایشان را تهدید نخواهد کرد.
این مقام مسوول در پایان اعلام کرد: آموزش و اطلاع رسانی در راستای پیشگیری از شیوع بیماریها در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان قزوین قرار دارد و هم اکنون با همکاری دهیاران محترم این مهم در حال اجراست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com