توسعۀ سیستم جدید نظارت بر روی سلامت گلۀ گاو

توسعۀ سیستم جدید نظارت بر روی سلامت گلۀ گاو
دانمارک – محققین دانشگاه Aarhus سرگرم توسعۀ سیستم نظارتی جدیدی برای بهبود سلامت و رفاه گلۀ گاو و کاهش تأثیرات سوء بر روی محیط زیست هستند .
این پروژه که COWTrack نام دارد کار مشترکی است میان دانشمندان و محققین دامپزشکی دانشگاه Aarhus و گروه طراح و توسعه دهندۀ سیستم های نرم افزار تدارکاتی Lyngsoe در شهر Aars دانمارک.
این پروژه که به تازگی آغاز به کار کرده به منظور نظارت بر روی گاوهایی است که به سیستم "بازشناسی با امواج رادیویی RFID" مجهز شده اند و دارای شتاب سنج هایی هستند که قادرند حرکات گاوها را اندازه گیری کنند و اطلاعات جمع آوری شده را از طریق سیگنال های رادیویی انتقال دهند.
در واقع این سیستم بر اساس الگوریتمی طراحی شده که به طور مداوم رفتارها و نحوۀ خوردن هر گاو را ارزیابی می نماید ؛ با دریافت پیغامی مبنی بر رفتاری غیر معمول از گاو، مزرعه دار قادر خواهد بود که سریعاً وارد عمل شود. ویژگی خاصی که این سیستم نسبت به سایر سیستم های کنترل و نظارتی موجود در بازار دارد این است که این سیستم قادر است به طور اتوماتیک زمانی را که گاو در آغل و مصرف خوراک صرف می کند بسنجد .
آقای Peter Thomsen از دانشمندان و کارشناسان سلامت و رفاه گله های گاوی اظهار کرد : "با سیستم نظارتی COWTrack ما قادر خواهیم بود مدت زمانی را که هر گاو صرف خوردن خوراک می کند اندازه گیری نماییم . در صورتیکه مدت زمانی را که حیوان صرف خوردن خوراک می کند کمتر از زمان معمول باشد نمایانگر  آن است که اتفاقی برای آن افتاده است . با بزرگتر شدن گله های گاو و با توجه به اینکه مزرعه داران قادر به تشخیص میزان خوراک مصرف شده توسط هر گاو نیستند ، سیستم های نظارتی هر روزه از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند ."
در اواخر سال 2012 میلادی، مؤسسۀ دانمارکی صنعت کشاورزی و ماهیگیری مبلغ 5 / 9 میلیون کرون به این پروژه اعطا کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com