توزیع ۱۱ هزار تن تخم مرغ تنظیم بازار در کشور

توزیع ۱۱ هزار تن تخم مرغ تنظیم بازار در کشور
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران میهن از توزیع ۱۱ هزار تن تخم مرغ تنظیم بازار با نرخ مصوب در سراسر کشور خبر داد.

 حمید رضا کاشانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت عرضه تخم مرغ تنظیم بازار اظهار کرد: بنابر آمار تاکنون ۱۱ هزار تن تخم مرغ با نرخ مصوب در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور توزیع شده است و همواره محدودیتی در عرضه وجود ندارد.

وی افزود: برای ساماندهی بازار تخم مرغ، قیمت مصوب انواع تخم‌مرغ بسته بندی اعلام می‌شود.

کاشانی ادامه داد: بسته بندی تخم مرغ ۲ دسته است که یک دسته آن تولیدکنندگانی هستند که اقدام به بسته بندی می‌کنند و دسته دیگر انجمن که بسته بندی مستقل دارند و پس از خرید تخم مرغ اقدام به بسته بندی می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن قیمت پیشنهادی هر شانه تخم مرغ بسته بندی را ۴۹ هزار تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به دلایل گرانی تخم مرغ در بازار بیان کرد: گرچه تخم مرغ درب مرغداری با نرخ مصوب عرضه می‌شود، اما سیستم نامناسب توزیع و عدم شفافیت منجر به اختلاف چشمگیر قیمت است چرا که سیستم خرده فروشی حاضر به دریافت سود ۵ تا ۱۰ درصد نیست.

به گفته کاشانی، با اعلام قیمت مصوب تخم مرغ بسته بندی و ورود دستگاه‌های نظارتی و برخورد با گرانفروشان پیش بینی می‌شود که از هفته آینده بازار به تعادل برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن از عرضه تخم مرغ‌های وارداتی خبر داد و گفت: تاکنون هزار تن تخم مرغ وارد شده و تخم مرغ‌های وارداتی در کنار تولید داخل عرضه می‌شود.

وی قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ درب مرغداری را ۳۸ هزار تومان و قیمت برای مصرف کننده را ۴۳ هزار تومان اعلام‌کرد.

کاشانی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، بیان کرد: با تامین به موقع نهاده‌های دامی و شفافیت سیستم توزیع، امکان تامین نیاز کشور وجود دارد.

وی قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ درب مرغداری را ۱۲۰۰ تومان و مصرف کننده را ۱۵۳۰ تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های بالاتر ناشی از سیستم توزیع ناعادلانه است.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت تولید تخم مرغ بیان کرد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال تولید به یک میلیون و ۵۰ هزارتن برسد که با برنامه‌های تولک بری این امر محقق می‌شود.

کاشانی سرانه مصرف تخم مرغ به ازای هر نفر را ۱۲ کیلو اعلام کرد و گفت: با حذف ارز ترجیحی پیش بینی می‌شود که ۲۵ تا ۳۰ درصد افت مصرف داشته باشیم که قطع به یقین سرمایه در گردش واحد‌های مرغداری باید در نظر گرفته شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: با توجه به آنکه ۷۵ درصد صنعت دام و طیور خرده مالکیتی است، بنابراین با حذف ارز ترجیحی، صادرات و خرید تضمینی به قید فوریت باید اعلام شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com