توزیع ۱۰ هزار تن سویا بین دامداران کشور تا هفته آینده

توزیع ۱۰ هزار تن سویا بین دامداران کشور تا هفته آینده
سعید سلطانی سروستانی با اعلام این خبر اظهار داشت: 10 هزار تن سویا به نسبت جمعیت دامی به استانها تحویل می‌یابد تا اتحادیه‌های مربوطه بین دامداران توزیع کنند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور افزود: قیمت سویا کیلویی 790 تومان بدون احتساب کرایه خواهد بود که پیش از این، قیمت آن در بازار به کیلویی 1350 تومان نیز رسیده بود.
به گفته سلطانی این میزان سویا جدای از 250 هزار تنی است که مرکز پشتیبانی امور دام قصد دارداز هند وارد کند.
وی ادامه داد: اگرچه این میزان سویا برای بین دامداران توزیع می‌شود،اما تاثیر آن در سایر بخش‌ها مانند مرغداری‌ها نیز محسوس خواهد بود.
پیش از این مرغداران و دامداران دلیل افزایش قیمت مرغ و گوشت را افزایش هزینه‌ها به ویژه هزینه خوراک دام و طیور عنوان کردند.
کاهش قیمت جو به 450 تومان
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور همچنین اظهار داشت: با توزیع به موقع جو  درحالی که قیمت آن قبل از عید به کیلویی 650 تومان رسیده بود،به کیلویی 450 تومان کاهش یافته است.
به گفته سلطانی دولت برای تعدیل مناسب قیمت خوراک دام و طیور در بازار باید برنامه‌های کوتاه‌مدتی داشته باشد تا کاهش قیمت با ثبات باشد.
دولت سال گذشته 100 میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارت جهاد کشاورزی به اتحادیه سراسری دامداران کشور اختصاص داده تا قیمت خوراک دام را مدیریت کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com