توزیع واکسن به موقع به مرغداری ها مانع تلفات مرغ می شود

توزیع واکسن به موقع به مرغداری ها مانع تلفات مرغ می شود
مسئول اداره طیور و آبزیان استان اصفهان گفت: تلفات مرغ در مرغداری‌های استان نسبت به سال گذشته روندی رو به کاهش داشته است، اما باید در راستای کاهش تلفات مرغ واکسن به موقع به مرغداری‌ها توزیع شود.
محمدباقر مقدس گفت: در راستای افزایش راندمان تولید مرغ سالم در طول یک سال گذشته اصلاح تهویه هوای مرغداری‌ها برای کاهش بیماری‌ها و ورود و خروج هوای سالم اجرایی شده است.
وی به مهم‌ترین اقدامات تلفات مرغ بر اثر آلودگی محیط داخلی مرغداری‌ها اشاره کرد و افزود: کلاس‌های اصلاح تهویه مرغداری‌ها، نحوه ضد عفونی کردن مرغداری‌ها در شهرستان‌های نجف‌آباد، کاشان، اردستان، و نایین برگزار شده است.
مسئول اداره طیور و آبزیان استان اصفهان به نظارت بر مرغداری‌ها، عقیم‌سازی کود مرغی و اصلاح ساختار اشاره کرد و گفت: به طور متوسط در طول سال از هر مرغداری دو بار بازدید صورت می‌گیرد.
وی همچنین به شیوع برخی از بیماری‌های مخصوص دام و طیور اشاره کرد و ادامه داد: هر جا نیاز به کار پزشکی باشد مرغدار موارد را به اداره طیور گزارش می‌کند.
مقدس با تاکید به اینکه بین زمان جوجه‌ریزی‌ها باید فاصله باشد، گفت: در سال سه تا چهار بار جوجه‌ریزی صورت می‌گیرد که باید فاصله بین دو جوجه‌ریزی حداقل 80 روز باشد تا محل مرغداری از هر گونه آلودگی احتمالی پاک و تصفیه شود.
وی اضافه کرد: مجوز جوجه‌ریزی در صورتی صادر می‌شود که مرغداری‌ها شرایط لازم برای تولید مجدد داشته و کود از محل جمع‌آوری و ضد عفونی شده باشد.
مسئول اداره طیور و آبزیان استان اصفهان به بیماری‌های شایع بین طیور اشاره کرد و افزود: بیماری تنفسی نیوکاسل در بین طیوراستان با توجه به وجود پدیده گرد و غبار هوا بیشتر شایع است.
وی گفت: تولید واکسن دام و طیور به صورت مستمر در طول سال تأمین می شود و چنانکه کمبودهایی باشد براساس نیاز استان‌ها و نیز مرغ‌داری‌ها سهمیه‌ای را شرکت سازنده اختصاص می‌دهد.
مقدس با تاکید بر اینکه نیاز واکسن استان اصفهان براساس جوجه‌ریزی و ظرفیت مرغداری‌ها توزیع می‌شود، بیان داشت: در استان اصفهان مشکل حاد کمبود واکسن برای طیور وجود ندارد.
وی تلفات مرغ در مرغداری‌های استان را نسبت به سال گذشته روندی رو به کاهش دانست و گفت: باید در راستای کاهش تلفات مرغ واکسن به موقع به مرغ‌داری‌ها توزیع شود.
مسئول اداره طیور و آبزیان استان اصفهان زمان واکسیناسیون طیور را متناسب با سن جوجه‌ها متفاوت عنوان کرد و افزود: دو هزار واحد مرغداری در استان اصفهان وجود دارد که واکسن مورد نیاز این مراکز با وجود کمبودها تأمین شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com