توزیع هزار و 350 تن نهاده دامی بین عشایر خراسان جنوبی

توزیع هزار و 350 تن نهاده دامی بین عشایر خراسان جنوبی
هزار و 350 تن نهاده دامی بین عشایر خراسان جنوبی توزیع شد .
مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت : دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نهاده های دامی برای خراسان جنوبی تامین که هزار و 350 تن نهاده دامی شامل کنسانتره مورد نیاز دام با آن خریداری شد .
این اعتبار از محل اعتبارات سال گذشته امور عشایر خراسان جنوبی بوده که در سال جاری جذب شده است.
آقای ابراهیمی افزود: این نهاده ها با قیمت یارانه ای که 200 تومان در هر کیلو گرم ارزانتر از قیمت بازار است و براساس تعداد دام هر خانوار عشایر بین آنان توزیع شده است .
عشایر خراسان جنوبی یک میلیون و 400 هزار رأس دام دارند .
توقف قاچاق دام به عراق بازار گوشت را تنظیم کرد
خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: به دلیل توقف قاچاق دام به عراق و عرضه زیاد در بازار قیمت گوشت گوسفندی در ماه مبارک رمضان نه تنها افزایش نداشته، بلکه دو سه درصد کاهش داشته است.
علی‌اصغر ملکی در مورد وضعیت عرضه گوشت گوسفندی در بازار ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان امسال به دلیل عرضه زیاد گوشت تازه گوسفندی در بازار نه تنها افزایش قیمت نداشته‌ایم، بلکه با کاهش 2 تا 3 درصدی نیز روبه‌رو هستیم.
وی گفت: در حال حاضر هر کیلو گوشت شقه ممتاز بدون دنبه برای عرضه به مشتری 27 هزار تومان تعیین شده است، در حالی که این رقم قبل از ماه مبارک تا 28 هزار تومان بود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی همچنین به این نکته اشاره کرد که خوشبختانه هیچ گونه شکایتی بابت نرخ فروش گوشت و نحوه عرضه از سوی مردم نداشته‌ایم.
ملکی در پاسخ به اینکه چه عواملی باعث عرضه زیاد گوشت در بازار شده گفت: تا پیش از این دام زنده به کشورهای همسایه مانند ترکیه و عراق قاچاق می‌شد که با توجه به شرایط نابسامان عراق این مسئله متوقف شده است.
وی ادامه داد: از طرف دیگر با کاهش قیمت دلار در بازار برای آنهایی که دام زنده را قاچاق می‌کردند و هر کیلو را 4 دلار معادل 3 هزار و 500 تومان می‌فروختند، دیگر مقرون به صرفه نیست، چرا که اکنون این رقم به 11 هزار تومان در هر کیلو رسیده است و ترجیح می‌دهند ، دام را در بازار داخل عرضه کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com