توزیع نهاده‌های دامی بین کارخانجات خوراک طیور

توزیع نهاده‌های دامی بین کارخانجات خوراک طیور
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: مرغداران استان در ازای دریافت دان با ارزدولتی مکلف به تحویل مرغ با قیمت تنظیم بازار هستند.
سید محمد ذکریایی‌نژاد درجلسه تبادل نظر درخصوص تحویل نهاده های طیور به کارخانجات و لزوم فروش دان آماده به مرغداران استان با مدیرعاملان کارخانجات خوراک طیور استان،در خصوص تامین نهاده های دامی در کشور و همچنین دراستان،اظهار داشت:در شرایط موجود با همکاری و تعامل همدیگر می‌توانیم مدیریت کنیم تا هم تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان در این زمینه متقبل ضرر نشوند.
وی با بیان اینکه تا اکنون حتی یک کیلوگرم نهاده دامی با قیمت ارز آزاد وارد کشور نشده تاکید کرد:بر اساس دستور العمل‌های وزارت جهاد کشاورزی، تحویل دان از سوی کارخانجات خوراک طیور به مرغداران استان با معرفی اتحادیه مرغداران استان و با اخذ تعهد از مرغدار برای عرضه مرغ با قیمت تنظیم بازار صورت خواهد گرفت و تمامی مرغدان موظف هستند مرغ تولیدی خود را با قیمت مصوب تنظیم بازار به مصرف کننده عرضه کنند.
ذکریایی نژاد همجنین در خصوص توزیع نهاده های دامی بین کارخانجات خوراک طیور،گفت:این توزیع براساس میزان فروش دان تولیدی خواهد بود و مرغداران درانتخاب کارخانه تولید خوراک طیور برای خرید آزاد خواهند بود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هدف از اجرای این طرح را رصد نهاده های دامی از مرحله ورود به کشور تا رسیدن آن به دست مصرف کننده درجامعه دانست.
وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 85 درصد از مرغداران استان از دان آماده برای طیور خود استفاده می‌کنند،افزود: خوشبخانه در شرایط نامساعد بازار مرغداران استان به جوجه ریزی و تولیدی خود ادامه دادند و بخش بزرگی از مرغ مورد نیاز استان و حتی کشور را تامین کردند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد:بخش بزرگی از پیشرفت و فعالیت مرغداری استان در این شرایط مدیون کارخانجات خوراک طیور استان هستیم که توانستند با مدیریت صحیح و تعامل با تعاونی ها و مرغداران موفق عمل کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com