توزیع نهاده های دامی در استان تهران

توزیع نهاده های دامی در استان تهران
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی بین تولیدکنندگان بخش دام و طیور توزیع شده است،گفت:این میزان توزیع نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۰ درصدی برخوردار است.
عباس اکبری شریف اعلام کرد:در سال گذشته بیش از ۲۱۰ هزار تن در مجموع انواع نهاده‌های دامی بین تولیدکنندگان بخش دام و طیور در استان تهران توزیع شد.
وی افزود:معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران امسال نیز با کاهش هزینه‌های تولید، تأمین نهاده‌های اصلی تغذیه،خوراک دام و طیور همراه با توزیع نهاده‌های دامی با نرخ مصوب دولتی را در برنامه کاری خود دارد.
شریف در خصوص توزیع اقلام اساسی شامل کنجاله سویا،ذرت،جو و سبوس نیز گفت:توزیع این اقلام با همکاری مجموعه‌ای از تأمین کنندگان از جمله واردکنندگان نهاده‌های دامی،کارخانجات روغن خوراکی،کارخانجات تولید آرد و شرکت پشتیبانی امور دام انجام می‌شود.
وی ادامه داد:کنجاله سویا به عنوان یکی از اقلام اصلی دان مرغی و نیز خوراک دام گاوداری‌های شیری صنعتی نقش و سهم عمده‌ای در هزینه تمام شده گوشت مرغ،شیرخام و تخم مرغ دارد و با تأمین کنجاله سویا با نرخ مصوب دولتی توفیق‌های قابل توجهی در عرضه گوشت مرغ با نرخ مصوب تنظیم بازار به دست آمده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال بالغ بر ۷۴ هزار تن حواله دریافت کنجاله سویا برای تولیدکنندگان صادر که از این میزان ۴۰ هزار تن سویا تاکنون تحویل دامداران و مرغداران شده است.
به گفته وی،فرآیند توزیع نهاده‌ها بر اساس به کارگیری توان و امکانات اتحادیه‌ها،تشکل‌های دامداران و مرغداران برای جذب سهمیه‌های تخصیصی است ولی دامداران و مرغداران نیز به صورت انفرادی برای برخورداری از سهمیه‌های تخصیصی پیگیری لازم را به عمل آورند.
شریف تاکید کرد: برای سازماندهی هرچه بهتر فرایند توزیع کنجاله سویا سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی (تاک) با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی طراحی و راه اندازی شده و دامداران و مرغداران لازم است با مراجعه به نشانی آدرس وبگاه https://sps.bki.ir در این سامانه به عنوان خریدار ثبت نام کنند و از امکانات آن برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه بزودی توزیع کنجاله سویا از طریق فوق صورت خواهد گرفت،نیاز استان تهران به این نهاده را ماهانه ۱۹ هزارتن اعلام کرد.
شریف یادآور شد:سهمیه تخصیص یافته به ازای هر یک کیلو تولید شیر برابر ۱۰۰ گرم کنجاله سویا است،همچنین به ازای هر قطعه جوجه گوشتی یک هزار و ۶۰۰ گرم و هر یک کیلو مرغ زنده ۶۵۰ گرم تخصیص داده می‌شود.
به گفته وی برای هر قطعه مرغ تخمگذار نیز ماهانه ۹۰۰ گرم کنجاله سویا اختصاص می‌یابد.
وی تصریح کرد:سال گذشته بیش از ۶۲ هزار تن سبوس تولیدی کارخانجات آرد سازی بین دامداران استان تهران توزیع شد و علاوه بر آن بالغ بر ۱۲ هزار تن سبوس استحصالی کارخانجات آرد استان نیز تحویل دامداران سایر استان‌ها از جمله سمنان،مرکزی و مازنداران و همچنین در ۲ ماه گذشته افزون بر ۲۳ هزار تن سبوس بین دامداران توزیع شد.
استان تهران سالانه حدود ۲ میلیون تن محصولات پروتئینی از جمله گوشت قرمز،مرغ و تخم مرغ تولید می‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com