توزیع مرغ منجمد در شرایط زیان مرغداران

 توزیع مرغ منجمد در شرایط زیان مرغداران
 نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت:در شرایطی که مرغداران هر کیلوگرم مرغ را با زیان 2 تا 2 هزار و 500 هزار تومان می‌فروشند، شرکت پشتبانی اقدام به توزیع مرغ منجمد دراستان‌های غربی به بهانه نزدیک شدن پایان تاریخ مصرف کرده است.
حبیب اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه هر روز شرایط تولید برای مرغداران سخت‌تر می‌شود،اظهار کرد:در شرایطی که به دلیل بدعهدی تاجر بزرگ (م .م )برای تحویل نهاده‌های دامی تولید برای مرغداران گران تمام می‌شود انتظار می‌رود دستگاه‌های دولتی نسبت به اقدامات خود و تاثیر آن بر تولید کارشناسی‌تر عمل کنند.
وی ادامه داد:توزیع مرغ منجمد در استان‌های غربی به بهانه نزدیک شدن پایان تاریخ مصرف آن‌ها در حالی است که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی تولید به خوبی نسبت به قیمت تمام شده تولید، مشکلات تولیدکنندگان و زیان مرغداران واقف است.
به گفته اسدالله نژاد،در جلسه اخیر تعیین قیمت مرغ که با حضور کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان ستاد تنظیم بازار برگزار شد قیمت تمام شده 9 هزار و 60 تومان برای هر کیلوگرم مرغ مورد پذیرش قرار گرفت و در نهایت وزیر جهاد کشاورزی با قیمت 8 هزار و 800 تومان موافقت کرد، اما همچنان مرغ از مرغداران 7 هزار و 200 تومان خریداری می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه از نظر ما قیمت تمام شده تولید 9 هزار و 600 تومان است، گفت:اگر مبنا را قیمت مورد تائید وزیر جهاد کشاورزی قرار دهیم مرغداران در هر کیلوگرم مرغ یک هزار و 600 تومان زیان می‌کنند،بر این اساس هیچ منطقی برای توزیع مرغ منجمد در بازار وجود ندارد.
نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور مهمترین اثر تزریق مرغ منجمد شوک به بازار و کاهش قیمت غیر منطقی آن دانست.
اسدالله نژاد پیشنهاد داد: به جای توزیع مرغ‌های منجمدی که پایان تاریخ مصرف آن ها نزدیک است به بازار آن‌ها را در اختیار صنایع فرآروی گوشت قرار دهند تا علاوه بر کمک به صنایع تولید از زیان مرغداران جلوگیری شود.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com