توزیع خوراک دام آماده به صورت کنسانتره در دستور کار قرار دارد

توزیع خوراک دام آماده به صورت کنسانتره در دستور کار قرار دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به منظور بهبود تغذیه دام در دامداری‌های روستایی و عشایری، توزیع خوراک آماده دام (کنسانتره دام) در دستورکار خواهد بود و از توزیع سبوس گندم خام خودداری می‌شود.
نوربخش حاتمی اظهار داشت: استفاده از کنسانتره دامی از نظر کمی و کیفی موجب توزیع خوراک دام آماده به صورت کنسانتره در دستور کار قرار داردبهبود تغذیه دام و در نتیجه بهبود کمی و کیفی تولیدات دامی می‌شود، از این رو سبوس گندم با تبدیل شدن به کنسانتره دام در دستورکار توزیع قرار خواهد گرفت.
وی افزود: کنسانتره دامی یا خوراک دام آماده ترکیبی از مواد اولیه مورد استفاده در خوراک دام شامل جو، ذرت، کنجاله سویا، سبوس گندم، مکمل ها، مواد معدنی و... بوده که به صورت فرمول‌های متوازن و متناسب با نیاز دام در سیستم تولید صنعتی و زیر نظر کارشناسان فنی دامپزشکی تهیه و برای مصرف دامداری‌ها عرضه می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: عدم توزیع سبوس گندم به منزله قطع تامین خوراک دام نبوده بلکه با استفاده از آن در ترکیب خوراک دام حجم خوراک تولیدی و توزیعی حداقل سه برابر شده و به لحاظ کیفی نیز متناسب با نیاز دام کاملا بهبود خواهد یافت.
حاتمی ضمن توصیه به دامداران، تعاونی‌ها و عوامل توزیع علوفه شهرستان در جهت تهیه و توزیع کنسانتره دام در بین دامداران، از دستگاه‌های اجرای نسبت به ترویج و آشنایی دامداران با مزایای استفاده از خوراک دام آماده در تغذیه دام تاکید کرد.
وی یادآور شد: واحد‌های صنعتی دامپروری که دارای امکانات تهیه خوراک دام می‌باشند همچنان سبوس خام را دریافت می‌کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com