توزیع بیش از یک‌هزار و 300 تن جو بین دام‌های دامداران طبسی

توزیع بیش از یک‌هزار و 300 تن جو بین دام‌های دامداران طبسی
مدیر اداره جهاد کشاورزی طبس گفت: یک‌هزار و 300 تن جو مدت‌دار و با قیمت مناسب بین دام‌های دامداران و عشایر دارای دام مرتعی شهرستان طبس توزیع شده است.
داود بخشایی تصریح کرد: سهمیه جو شهرستان در مرحله نخست 300 تن بوده که به صورت پرداخت وجه پنج ماهه بین دام‌های دامداران توزیع شده است و با توجه به مشکلات دامداران در پرداخت وجه به صورت پنج ماهه با پیگیری‌های انجام شده پرداخت وجه جو از پنج ماه به هفت ماه افزایش یافت.
معاون رئیس سازمان و مدیر اداره جهاد کشاورزی طبس گفت: در مرحله دوم و سوم نیز یک‌هزار تن جو به این شهرستان اختصاص یافت و تا‌کنون بالغ بر 200 تن آن بین دام‌های دامداران و عشایر توزیع شده و مابقی در مرحله بارگیری و حمل و نقل به شهرستان است.
بخشایی افزود: اختصاص جو مدت‌دار با بازپرداخت دو ماهه بین گاوهای گاوداران انجام خواهد گرفت و گاوداران می‌توانند با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی از سهمیه جو دو ماهه با تهیه ضمانت‌نامه بانکی بهره‌مند شوند.
وی اضافه کرد: مشکل اصلی دامداران این شهرستان خشکسالی‌های اخیر و کمبود نقدینگی در تهیه خوراک و علوفه دامی است که توزیع جو مدت‌دار در راستای مساعدت به دامداران و عشایر خسارت دیده از خشکسالی‌های اخیر کمک به حفظ سرمایه دامداران، حمایت از تولید گوشت و فرآورده‌های دامی و جلوگیری از افزایش قیمت نهاده‌های دامی صورت گرفته است.
معاون رئیس سازمان و مدیر اداره جهاد کشاورزی طبس اظهار داشت: در راستای ارتقاء میزان سطح مکانیزاسیون و به منظور بهبود شرایط کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و کاهش هزینه‌های تولید، مبلغ 16 میلیون و 271 هزار ریال تسهیلات از محل خط اعتبار توسعه مکانیزاسیون کشاورزی سال 92 و 93 و کمک‌های فنی اعتباری به کشاورزان پرداخت شده است.
بخشایی تصریح کرد: از محل اعتبارات ارائه شده به کشاورزان 10 دستگاه تراکتور متوسط، شش دستگاه تراکتور سنگین، دو دستگاه کمباین، یک دستگاه تراکتور باغی، 39 دستگاه ادوات خاک‌ورزی خریداری و مبلغ 250 میلیون ریال از محل کمک‌های فنی اعتباری توسعه برای خرید پنج دستگاه کودکار بذر کار کشت و 100 میلیون ریال برای خرید دو دستگاه سمپاش به متقاضیان مساعدت شده است.

 
کلمات کلیدی توزیع نهاده توزیع جو
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com