توزیع بیش از 600 تن مرغ منجمد در خراسان رضوی

توزیع بیش از 600 تن مرغ منجمد در خراسان رضوی
مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: از اواسط تیرماه تا کنون بیش از 600 تن مرغ منجمد با قیمت تعادلی در استان توزیع شده است.
سیداحمد دلقندی افزود: با توجه به افزایش قیمت مرغ گرم در بازار در هفت های اخیر، با هماهنگی و ابلاغ ستاد تنظیم بازار، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به عرضه مرغ منجمد کرد.
وی با بیان اینکه توزیع مرغ منجمد تا زمان تعدیل قیمت مرغ ادامه دارد، گفت: بر این مبنا هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت 48 هزار ریال در اختیار واحدهای صنفی و تعاونی ها قرار می گیرد.
وی قیمت عرضه مرغ در واحدهای صنفی مشهد را 55 هزار ریال و در شهرستان ها 56 هزار ریال عنوان و ذکر کرد.
قیمت مرغ گرم از اوایل تیرماه در استان افزایش یافت و به حدود 80 هزار ریال در هر کیلوگرم رسید.
وی عنوان کرد: از آغاز افزایش قیمت مرغ، عرضه مرغ منجمد در فروشگاه های شرکت پشتیبانی امور دام در مشهد آغاز شده و واحدهای سیار نیز در این حوزه فعال هستند و تفاوت قیمت مرغ در هر کیلوگرم 53 هزار ریال است.
دلقندی با بیان اینکه مرغ منجمدی که در بازار عرضه می شود دارای ماندگاری بالا و کیفیت بسیار خوبی است، تاکید کرد: از نظر میزان ذخیره در استان مشکلی برای عرضه وجود ندارد.
به گفته وی، هم اکنون توزیع مرغ با نرخ تعادلی در بین تعاونی های مصرف ادارات و فروشگاه ها و واحدهای صنفی در استان با درخواست صنوف و معرفی مدیران جهاد کشاورزی در سطح شهرستان ها انجام می شود.
دلقندی افزود: روزانه هر واحد صنفی و فروشگاهی می تواند متقاضی حداکثر پنج تن گوشت مرغ منجمد باشد که باید با نصب بنر در مقابل فروشگاه ها عرضه مرغ با نرخ تعادلی را به مصرف کنندگان اعلام کنند.
در روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم مرغ در خراسان رضوی به حدود 75 هزار ریال رسیده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com