تورم پایین نیاید، لبنیات گران می‌شود

تورم پایین نیاید، لبنیات گران می‌شود
صنایع لبنی در ماه‌های آینده احتمالا پنج درصد قیمت لبنیات را گران می‌کنند.
رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی با اعلام این خبر در مورد مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت لبنیات پس از ماه رمضان اظهارداشت: این موضوع به شرایط اقتصادی کشور، تورم و هزینه‌های تولید بستگی دارد. اگر رونق اقتصادی اتفاق بیفتد و تورم به ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یابد، افزایش قیمت منتفی است.
وی افزود: هم احتمال افزایش قیمت لبنیات پس از ماه رمضان وجود دارد و هم ممکن است شرایط به‌گونه‌ای شود که نه تنها قیمت افزایش پیدا نکند بلکه با ارزانی این محصولات نیز مواجه شویم‌ بنابراین بسته به شرایط موجود وضعیت متفاوت خواهد بود.
باکری با اشاره به اینکه امسال افزایش قیمت چندانی در لبنیات اتفاق نخواهد افتاد، گفت: به طور متوسط امسال فرآورده‌های لبنی حداکثر پنج درصد گران می‌شوند‌ ضمن اینکه ممکن است کالایی اصلا گران نشود و کالایی دیگر صددرصد با افزایش قیمت مواجه شود.
باکری در پاسخ به این پرسش که به گفته دامداران قیمت شیرخام به احتمال زیاد امسال تغییری نخواهد کرد، با وجود این قیمت لبنیات گران خواهد شد؟ اظهار داشت شیرخام سهمی ۷۰ درصدی در قیمت تمام شده تولید لبنیات دارد.وقتی گران نشود، محرک افزایش قیمت لبنیات نخواهد بود اما ۳۰ درصد دیگر از هزینه تمام شده تولید فرآورده‌های لبنی مربوط به دستمزد، هزینه حمل‌و‌نقل و انرژی، تعرفه‌های گمرکی و... است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com