توجه به بحران مالی صنعت مرغداری گیلان ضروری است

توجه به بحران مالی صنعت مرغداری گیلان ضروری است
هیچ سازمانی به فریاد مرغداران نمی‌رسد و این امر موجب شده تا مرغداران متضرر شوند.
عضو سابق اتحادیه مرغداران گیلان گفت: توجه به بحران مالی صنعت مرغداری گیلان، ضروری است.
رضا ماشین‌چی درباره وضعیت مرغداران با توجه به کاهش نرخ مرغ اظهار کرد: هیچ سازمانی به فریاد مرغداران نمی‌رسد و این امر موجب شده تا مرغداران متضرر شوند.
وی افزود: بازار مرغ کشور در سلطه دلالان و واسطه‌‌ها قرار گرفته و تشکل‌های مرغداران نیز در سیطره گروه غیر متخصص است که اطلاعات نادرستی از این صنعت دارند و توان پیگیری معضلات و کار‌شناسی قبل از بحران‌ها را در این حوزه ندارند تا به مسئولان امر انتقال دهند.
وی افزود: اگر استدلال این باشد که عرضه بیش از تقاضا است که قطعاً اینگونه نیست، چرا تشکل و اتحادیه‌های مسئول در این حوزه با پیش‌بینی به‌موقع یعنی در زمان جوجه‌ریزی که یک ماه قبل از روند عرضه مرغ است، مسئولان استانی و کشوری را از این مهم آگاه نکردند تا چاره‌ای برای مقابله با بحرانی که اکنون مرغداران را تهدید می‌کند، اندیشیده شود.
عضو سابق اتحادیه مرغداران گیلان ادامه داد: اگر واقعا آقایان نماینده مرغداران استان و کشور بودند، توان استدلال و پیش‌بینی را نداشتند.
وی گفت: اگر آن‌ها نسبت به این صنعت احساس مسئولیت داشتند چرا پیش از به‌وجود آمدن بحران فعلی برای منافع مرغداران گامی بر نداشتند.
ماشین‌چی از استاندار گیلان خواست تا صدای مرغداران استان را به مسئولان کشور به‌ویژه رئیس‌جمهور برساند.
وی با بیان اینکه فعالان صنعت مرغ گیلان با امید به وعده‌های دولت اقدام به جوجه‌ریزی در واحدهای خود کردند، گفت: امروز با بی‌مهری و بی‌تدبیری متولیان مواجه شده‌اند.
این مرغدار گیلانی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام با توجه به انبار مرغ منجمد، آن را با قیمت نازل به بازار عرضه کرده و این کار کمر مرغداران را شکست.
وی با اشاره به اینکه صنعت مرغداری گیلان با توجه به حجم سرمایه‌گذاری برای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: صنعت مرغداری یکی از صنایع مهم و بزرگ گیلان است.
ماشین‌چی افزود: می‌توان از فرصت صنعت مرغ استفاده کرد و به تقاضاهای زیادی که از کشور‌ها حاشیه دریای خزر برای خرید مرغ گیلان وجود دارد، پاسخ داد.
وی با اشاره به اینکه اگر مشکلات و بحران‌های صنعت مرغداری برطرف و تمهیداتی اندیشیده نشود صنعت مرغداری در گیلان ورشکسته می‌شود، تصریح کرد: بسیاری در این مدت ورشکسته شده‌اند.
مرغدار گیلانی با اشاره به اینکه صنعت مرغداری مستقیم با سفره‌های مردم در ارتباط است، یادآور شد: با توجه به بار مالی بالای این صنعت، امروز دچار شدید‌ترین آسیب اقتصادی شده است.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت مرغ ۱۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند مورد هجوم رسانه‌ها قرار می‌گیرد اما امروز که با کاهش یک‌هزار تومانی قیمت مواجه شده است مسئولی پیگیر رسیدگی به این مهم نیست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com