توان رقابتی صد‌ در‌ صدی گوشت‌قرمز در بازار جهانی

توان رقابتی صد‌ در‌ صدی گوشت‌قرمز در بازار جهانی
عدم هماهنگی بیان نهادهای صادراتی و وارداتی و نبود یک برنامه مدون در طول سال اثرات منفی بر تولیدات داخلی داشته است.
نوری کارشناس کشاورزی، با بیان اینکه در تولید گوشت‌قرمز خودکفا هستیم و نیاز به واردات نیست گفت: تولیدات داخلی ما صد‌در‌صد می‌تواند با بازار خارجی رقابت کند اما به خاطر عدم هماهنگی که بین عرضه و تقاضا، صادرات و واردات وجود دارد، باعث اختلال در تولیدات شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: عدم وجود یک برنامه بلند‌مدت و مدون که در طول سال از بازار داخلی حمایت کند بر این شکل دامن می‌زند.
وی ادامه داد: در تولید گوشت‌های داخلی نه تنها به کیفیت باید توجه داشته باشیم بلکه به لحاظ تکنولوژی نیز باید خودمان را به روز کنیم تا پاسخگو مصرف کننده باشیم.
وی در خصوص حمایت‌های دولتی تصریح کرد: در کشور ما نه‌ تنها در تولیدات گوشت بلکه در همه بخش‌های کشاورزی پتانسیل لازم برای خودکفا داریم اما به دلیل مشکلاتی که دامن‌گیر اقتصاد ما شد اثرات نامطلوبی بر تولیدات گذاشته است.
وی ادامه داد: حمایت چندانی از تولید‌کنندگان ما نمی‌شود، البته تسهیلاتی وجود دارد که در خیلی مواقع با مشکلات عدیده‌ای برای دامدار همراه است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه امروز مهم است تولید محصولی است که مورد توجه مصرف کننده باشد و دامداران ما در تولید نژاد، باید برتری داشته باشند تا در بازارهای جهانی رقابت کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com