توافق دو جانبۀ چین و اوکراین بر سر معاملات تجاری گوشت مرغ

توافق دو جانبۀ چین و اوکراین بر سر معاملات تجاری گوشت مرغ
نمایندگان دو کشور چین و کره، تفاهم نامه ای در خصوص معاملات دو طرفۀ گوشت مرغ به امضا رسانیدند.
این توافق به دنبال 3 دوره مذاکره به وجود آمد که هدف آن ارتقاء تجارت بین چین و اروپای مرکزی و شرقی (CEEC) است.
امضای این توافق نامه در شهر Ningbo چین و توسط آقای Volodymyr Lap  مدیر "کمیتۀ ملی حمایت از مصرف کننده و کالاهای مصرفی" اوکراین صورت گرفت.
به گفتۀ Lap این توافق نامه ضمن اینکه به توسعه و تقویت روابط تجاری دوجانبه میان اوکراین و جمهوری خلق چین کمک خواهد کرد، صادرات و واردات را نیز توسعه خواهد بخشید. نکتۀ مهم بر سر رسیدن به این توافق را می توان تبادل اطلاعات دو کشور در زمینۀ مرغداری دانست اطلاعاتی در زمینۀ تدابیر اتخاذ شده برای کنترل بیماری انفولانزای مرغی و سایر بیماری های طیور، ارزیابی احتمال خطر، نحوۀ بازرسی، و رعایت نکات بهداشتی.
گفته می شود که بزرگترین تولید کنندۀ مرغداری اوکراین MHP از موافقت نامۀ خود با اتحادیۀ اروپا در سال 2016 میلادی استفاده کرده تا تعرفه ها و سهمیه های گوشت مرغ را از سر خود باز کند. رسانۀ اروپایی Politico نیز عصبانیت تعدادی از نمایندگان اتحادیه های تولیدات مرغداری اروپا را انعکاس داد که از اینکه MHP میزان نامشخصی قطعات گوشت مرغ بدون تعرفه را به کارخانه های تولیدی هلند، اسلواکی و لهستان صادر کرده شکایت دارند. این امر تهدیدی برای تولیدکنندگان مرغداری اروپاست که هزینۀ بالاتری نسبت به اوکراین برای تولید می پردازند.
MHP در آخرین گزارش فصلی خود ، اعلام داشته که 28% رشد در صادرات گوشت مرغ منجربه 10% ارتقاء درآمد و بازدهی کارخانه در مقایسه با همین دوره در سال گذشته یعنی 2017 میلادی، شده است. عمدۀ معاملات به خاورمیانه، افریقای شمالی و اتحادیۀ اروپا بوده است.
رسانۀ اوکراینی Kyiv Post در اوایل سال جاری گزارش داد MHP با 38 درصد سهمی که در بازار مرغداری اوکراین دارد، بزرگترین تولیدکنندۀ مرغداری این کشور است. از میان 100 تولیدکنندۀ مرغداری دیگر که در تولید 1.2 میلیون متریک تن گوشت مرغ و طیور در این کشور سهمی دارند می توان Agromar با 38 درصد سهم و Agro-Oven با 6 درصد سهم را نام برد.
طبق گزارشات آماری FAOstat سازمان آماری غذا و کشاورزی سازمان ملل، تولیدات گوشت مرغ اوکراین در سال 2013 میلادی 1.02 میلیون متریک تن بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com