تهدید صنعت دامداری با واردات گوشت قرمز

تهدید صنعت دامداری با واردات گوشت قرمز
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به واردات گوشت قرمز به کشور در ماه‌های اخیر گفت: تبدیل شدن از مرز خودکفایی به وارد کننده گوشت قرمز، زنگ خطر و تهدید بزرگی برای صنعت دامداری کشورمان است.
جلال محمودزاده اظهار کرد: در شرایطی که تا چندی پیش، در مرز خودکفایی تولید گوشت قرمز قرار داشتیم حالا به دلیل مشکل نهاده‌های دامی، تبدیل به واردکننده این محصول شده ایم.
وی در ادامه افزود: چند سال گذشته شعار می‌دادیم که در حال نزدیک شدن به خودکفایی در تولید گوشت قرمز هستیم، اما حالا به جایی رسیده‌ایم که بعضا با تعرفه صفر گوشت از سایر کشورها وارد می‌کنیم و این موضوع تولیدکنندگان داخلی را نگران کرده است.
محمودزاده با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات فعلی دامداران نبود نقدینگی است، گفت: در ماه‌های اخیر نهاده های مورد نیاز دام اعم از ذرت علوفه‌ای و ذرت دانه‌ای بسیار گران شده و این در حالی است که دامداران هم نقدینگی لازم را برای خرید این نهاده‌ها در اختیار ندارند.
نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی نیاز داخل از نظر تولید گوشت و شیر نیست، عنوان کرد: این در حالی است که با توجه به افزایش قیمت دلار، هزینه واردات گوشت بسیار بالا تمام می‌شود، اما وزارت جهاد کشاورزی ترجیح داده واردات گوشت را که راحت ترین و کوتاه ترین راه است، انتخاب کند.  
محمود زاده با بیان اینکه پایین بودن قیمت خرید تضمینی شیر از دیگر مشکلات جدی صنعت دامداری است، گفت: قیمت خرید شیر از آب ارزان تر است که این موضوع تبدیل به معضل بزرگی برای دامداران شده است.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد: اگر دولت به تولیدکنندگان شیر یارانه بدهد، هم مشکل دامداران حل می‌شود و هم قیمت‌ها برای مصرف کنندگان افزایش نمی‌یابد.
محمودزاده با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه خرید شیر از دامداران اظهار کرد: دولت قیمت خرید تضمینی شیر را تغییر قابل ملاحظه‌ای نداده و در عین حال یارانه هم پرداخت نکرده و با شرایطی که کمبود و گرانی نهاده‌ها به وجود آورده، در دراز مدت برخی از دامداران قادر به ادامه فعالیت و تولید نخواهند بود
 
کلمات کلیدی واردات گوشت قرمز
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com