تنگنای پرورش دهندگان بوقلمون گوشتی، بابت محدودیت صدور مجوز واردات جوجه

تنگنای پرورش دهندگان بوقلمون گوشتی، بابت محدودیت صدور مجوز واردات جوجه
یک پرورش دهنده صنعتی بوقلمون گوشتی از محدودیت صدور مجوز واردات جوجه به عنوان مشکل اساسی صنعت بوقلمون کشور خبر داد.
حسن شاهسون، مدیر شرکت صنعتی بوقلمون شاهسون در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی جیره غذایی بوقلمون، ضمن اشاره به نوپا بودن صنعت بوقلمون در کشور افزود: سوددهی این صنعت نسبت به تولید مرغ گوشتی بالا است، علاوه بر اینکه این پرنده از نظر مقاومت در برابر بیماری ها نسبت به مرغ بسیار مقاوم است.
وی با بیان اینکه 60 درصد هزینه های پرورش بوقلمون در کشور شامل تهیه خوراک و 40 درصد نیز شامل هزینه های تهیه جوجه و جاری می شود، گفت: بخش زیادی از جوجه های بوقلمون از کشورهای اروپایی وارد کشور می شود و با مجوز وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.
شاهسون با اشاره به اینکه در حال حاضر 5/2 میلیون قطعه جوجه ریزی در سال در کشور صورت می گیرد، یادآور شد: مصرف گوشت بوقلمون به تدریج در کشور جا افتاده و به صورت لاشه و قطعه بندی در فروشگاه های بزرگ توزیع می شود و در کارخانه های سوسیس و کالباس نیز مصرف صنعتی دارد.
به گفته این پرورش دهنده صنعتی بوقلمون، در حال حاضر قیمت تهیه جوجه هشت و هزار 500 تومان، بوقلمون زنده هفت هزار و 200 تومان و آماده طبخ 10 هزار و 500 تومان در بازار فروخته می شود.
مدیر شرکت صنعتی بوقلمون شاهسون با اشاره به اینکه وضعیت فناوری پرورش بوقلمون در کشور مناسب است، افزود: تهیه جوجه از خارج و نیز دان و خوراک بوقلمون از مشکلات پیش روی صنعت بوقلمون به شمار می رود.
گفتنی است کارگاه آموزشی جیره غذایی بوقلمون گوشتی با حضور 60 تن از کارشناسان ستادی و استانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور و تولیدکنندگان بوقلمون، روز هجدهم آذر ماه سال جاری در سالن نعمتی جم ساختمان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com