تنها هشت واحد از 187 کشتارگاه طیور کد IR دارند/ سود 48درصدی دلال‌ها از بازار مرغ

تنها هشت واحد از 187 کشتارگاه طیور کد IR دارند/ سود 48درصدی دلال‌ها از بازار مرغ
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: می‌توان از پتانسیل ژنتیکی اتریش برای ارتقای سطح دام‌های کم‌بازده در ایران استفاده کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره امضای سند همکاری بین اتریش و ایران گفت: بخشی از قراردادی که به امضا رسید، مربوط به مبادلات ژنتیکی و دام است.
حسن رکنی با اشاره به اینکه اتریش یکی از کشورهای پیشرو در زمینه ژنتیک و اصلاح‌نژاد دام به‌شمار می‌رود، افزود: این کشور به لحاظ بهداشتی نیز تدابیر بسیار هوشمندانه‌ای در پیش گرفته و شاخص بالایی در این زمینه دارد.
به گفته وی، به‌دلیل وجود ظرفیت‌های مطلوبی که در سیستم دامداری این کشور وجود دارد، می‌توان از پتانسیل ژنتیکی آن برای ارتقای سطح دام‌های کم‌بازده در ایران استفاده کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی خاطرنشان کرد: در همین راستا قرار است به زودی محموله یک هزار راسی سیمنتال از کشور نام برده وارد ایران شود که امضای سند همکاری بین وزرای دو کشور، دلیل محکمی برای ادامه همکاری‌های دامپروری و کشاورزی بین ایران و اتریش به‌شمار می‌رود.
رکنی ادامه داد: البته هم‌اکنون نیز گاوهای سیمنتال در برخی مناطق ایران وجود دارند و صاحبان آنها از پرورش این دام‌ها احساس رضایت می‌کنند.
وی یکی از ویژگی‌های اقتصادی نژاد مذکور را کیفیت شیر تولیدی آن نام برد و تصریح کرد: چربی شیر نژاد سیمنتال، 30درصد بیشتر از گاو بوده و کیفیت بسیار مطلوبی دارد.
رکنی درباره گوشت این نژاد یادآور شد: از آنجا که سیمنتال، یک نژاد دومنظوره محسوب می‌شود، از نظر تولید و کیفیت گوشت نیز در سطح بالایی قرار داشته و می‌تواند رضایت مصرف‌کننده را جلب کند.
به گفته وی، مشخصه‌ای که سیمنتال را از هلشتاین متمایز می‌کند، توقع بهداشتی، تغذیه‌ای و نگهداری پایین آن است؛ بنابراین می‌توان از این نژاد برای مناطقی که امکان پرورش هلشتاین در آن نیست، استفاده کرد. ضمن اینکه واردات سیمنتال برای افزایش تولید شیر و گوشت و در راستای اهداف برنامه ششم توسعه بوده و بی‌شک دامداران نیز از این موضوع استقبال خواهند کرد.
 
نظرات شما
  •  

    احمد گفت : ۹۴/۱۲/۱۶

    متن و عنوان با هم همخوانی ندارد

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۱۲/۱۶

    این چه جورخبریه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!ردگم کنیه؟؟؟؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com