تنظیم قیمت، تامین نهاده و نظارت دولت مانع از آسیب پذیری به بخش کشاورزی

تنظیم قیمت، تامین نهاده و نظارت دولت مانع از آسیب پذیری به بخش کشاورزی
استاندار گفت: تنظیم قیمت محصولات، تامین نهاده شامل بذر و کود و نظارت دولت در خرید تولیدات مانع از آسیب پذیری به بخش کشاورزی شده و رونق و توسعه پایدار را به همراه دارد.
علی اکبر شعبانی فرد در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در اراک افزود: تحولات عظیم در بخش کشاورزی موجب تقویت جایگاه کشور به لحاظ اقتصادی در منطقه شده و تامین امنیت غذایی را در جامعه به همراه دارد.
وی اظهار کرد: استفاده از دانش نوین و فرهیختگان این حوزه جهت بهره برداری بیشتر از منابع موجود، موجب رشد بخش کشاورزی و اقتصادی کشور می شود.
استاندار یادآور شد: استفاده از بذور منطبق با شرایط اقلیمی، مصرف کود به موقع و به اندازه کافی موجب افزایش تولید و خرید محصولات با قیمت منطقی از بهره برداران باعث کوتاه شدن دست واسطه ها و دلالان شده و سود را به تولید کنندگان بر می گرداند.
شعبانی فرد ادامه داد: با توجه به آلودگی هوای شهر اراک و نیاز به ایجاد فضای سبز مناسب، پرداختن به تولید نهال و استفاده از ظرفیت ها و اعتبارات دولتی از نیازهای اصلی استان مرکزی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور است.
وی توضیح داد: از اقدامات خوب این استان در راستای توسعه درختکاری و استفاده بهینه از منابع، تزریق پساب تصفیه شده شهر اراک به دشت فراهان است که موجب رونق درختکاری و فضای سبز می شود.
استاندار تاکید کرد: انجام عملیات آبخیزداری در شهرستان تفرش مانع از سیلاب های فصلی و از بین رفتن پوشش گیاهی شده و همچنین احداث سد کمال صالح اراک تاثیر بسزایی در تامین آب شرب و حفظ اکوسیستم منطقه داشته است که از اقدامات مهم در این استان می باشد.
شعبانی فرد خاطر نشان کرد: استان مرکزی در زمینه عقد قرارداد با بانک های عامل در حوزه کشاورزی رتبه سوم کشور را داشته و در زمینه تسهیلات گام های موثری برداشته است.
وی عنوان کرد: استان به لحاظ دسترسی به بازارهای مهم کشور از جمله نزدیکی به تهران توانمندی های خوبی در زمینه تولیدات گیاهی و دامی دارد.
استاندار اضافه کرد: سالانه 550 هزار تن گندم و جو، 250 میلیون شاخه گل بریده و 84 هزار تن انار در استان تولید و بالغ بر 50 میلیون دلار محصولات کشاورزی صادر می شود.
شعبانی فرد اظهار کرد: همچنین میزان 140 هزار تن شیر، 10 هزار تن تخم مرغ، 35 هزار تن مرغ و 45 هزار تن گوشت مازاد در استان وجود دارد که به استان های دیگر صادر می شود.
وی گفت: تولید 200 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک نیز از دیگر توانمندی ها و پتانسیل های استان در بخش کشاورزی و دام و طیور است که با استفاده از دانش دامپزشکان و علوم نوین در حال اجرا است.
علیرضا اورنگی نیز در این جلسه گفت با اشاره به نقش مهم بخش کشاورزی در توسعه و استقلال کشورها افزود: توسعه و اقتدار کشورها و دستیابی به استقلال حقیقی در گرو توسعه و تقویت هرچه بیشتر بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر اساس تدابیر خود که متاثر از نگاهشان به سند چشم انداز کشور و ... است این نامگذاری را انجام داده اند زیرا تولید ملی با خود امنیت، سرمایه و منافع ملی به همراه خواد داشت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com