تنظیم بازار و صنایع غذایی به وزارت کشاورزی واگذار شد

تنظیم بازار و صنایع غذایی به وزارت کشاورزی واگذار شد
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس از اجرایی شدن همه مفاد قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی خبر داد و گفت: براین اساس تنظیم بازار داخلی، واردات و صادرات محصولات کشاورزی و تصدی‌گری صنایع غذایی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.
خلیل آقایی اظهار کرد: قانون در زمینه وظایف بازرگانی بخش کشاورزی تحت عنوان قانون تمرکز یا قانون انتزاع اجرایی شده است و هر کسی از زاویه دید خودش ممکن است اشکالاتی به آن وارد کند، اما مساله این است که این قانون به مرحله‌ اجرایی رسیده و ممکن است در حین اجرا نیاز به بازنگری نیز داشته باشد.
تنظیم بازار میوه شب عید، وظیفه وزارت کشاورزی است
وی افزود: براساس این قانونف وظایف بازرگانی بخش کشاورزی اعم از صدور مجوز واردات و صادرات محصولات کشاورزی، تنظیم بازار داخلی از جمله بازار میوه در ایامی مانند شب عید از وظایف وزارت جهاد کشاورزی شمرده می‌شود.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس ادامه داد: طی سال‌های اخیر که این قانون اجرایی شده است نه تنها تنظیم بازار شب عید، بلکه تنظیم بازار محصولاتی مانند برنج، روغن، شکر، گندم، کود و غیره بدون هیچ مشکلی انجام شد و هم‌اکنون شاهد ثبات و تعادل نسبی در بازار محصولات کشاورزی هستیم.
صدور مجوز صادرات و واردات محصولات کشاورزی فقط از وزارت کشاورزی
آقایی تصریح کرد: براساس قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی، همه صنایع غذایی به وزارت جهاد کشاورزی برگشته‌اند و مجوز صادرات و واردات محصولات کشاورزی فقط باید از وزارت جهاد کشاورزی اخذ شود.
براساس قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی که در ابتدای سال گذشته اجرای کامل آن آغاز شد، مدیریت تولید تا بازار داخلی و خارجی انواع محصولات کشاورزی اعم از تنظیم بازار، تعرفه‌گذاری برای واردات و صادرات و ... در حیطه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.
اما یکی از اختلافات وزارت جهاد کشاورزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت بر سر صنایع غذایی بود که براساس قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی این صنایع با یک مرحله تبدیل به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com