تمام گوشت‌های وارداتی به کشور از سلامت شرعی و بهداشتی برخوردار هستند

تمام گوشت‌های وارداتی به کشور از سلامت شرعی و بهداشتی برخوردار هستند
رئیس اداره نظارت شرعی بر ذبح و صید آبزیان سازمان دامپزشکی کشور گفت: گوشت‌های وارداتی به کشور و محصولات کشتارگاه‌های دام و طیور توسط کارشناسان نظارت دقیقی می‌شود و تمامی گوشت های وارداتی به کشور از سلامت شرعی و بهداشتی برخوردار هستند.
حجت‌الاسلام حمیدرضا علیجان زاده در هشتمین همایش ناظرین ذبح شرعی در استان اصفهان اظهار کرد: گوشت‌های وارداتی به کشور و محصولات کشتارگاه‌های دام و طیور توسط کارشناسان نظارت دقیقی می‌شود و تمامی گوشت های وارداتی به کشور از سلامت شرعی و بهداشتی برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه برند حلال امروزه در دنیا جزو مطرح ترین ها در تولیدات مواد غذایی پروتئینه گوشتی همچون دام، طیور وآبزیان بوده، تصریح کرد: رعایت دقیق مسائل شرعی به ویژه صید آبزیان و همچنین استقرار صنایع تبدیلی در راستای ارزش افزایی تولیدات بخش کشاورزی به ویژه آبزیان اهمیت بسیاری دارد.
رئیس اداره نظارت شرعی بر ذبح و صید آبزیان سازمان دامپزشکی کشور با تأکید بر اهمیت و تاثیرغذای حلال از منظر آیات و روایات خاطرنشان کرد: مصرف مواد غذایی دامی که با رعایت مسایل شرعی کشتار و صید و بهداشتی تأمین می‌شود، درسلامت جسم و روان انسان بسیار موثر است.
وی افزود: رعایت اصول شرعی در کشتار دام و طیور و همچنین صید و ذبح آبزیان باید همواره مورد توجه جدی مردم و مسئولان قرار گیرد.
حجت‌الاسلام علیجان‌زاده با اشاره به وجود قانون مصوب مجلس در ذبح اسلامی، افزود: نظارت بر ذبح اسلامی و حلیت فرآورده‌های دامی یکی از اهم وظایف سازمان دامپزشکی ایران است.
وی افزود: در راستای ذبح اسلامی، ناظرین شرعی در کشتارگاه های دام و طیور سطح کشور و حتی خارج از کشور مستقر هستند و روند نظارت‌های شرعی همگام با نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در تمامی مراکز تولید فرآورده‌های خام دامی در جریان است.
رئیس اداره نظارت شرعی بر ذبح و صید آبزیان سازمان دامپزشکی از درج کد حلال در تمامی محصولات دامی مصرفی در کشور خبر داد و افزود تمامی مراکز فعال استان در این بخش که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند با مراجعه به دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان، گواهی حلال دریافت کنند.
وی از جذب ناظر ذبح شرعی در تمامی مراکز فرآوری همچون مراکز بسته‌بندی ماهی و کارخانه‌های سوسیس و کالباس تا پایان سال خبر داد  و با تاکید بر ذبح و صید آبزیان سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: درج کد حلال بر روی تمامی ماهیان وارداتی به کشور از اردیبهشت سال جاری شروع شده که مصرف کنندگان می‌توانند در صورت بروز هرگونه تخلف از واحدهای مربوطه مراتب را به دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com