تلفات غیر عادی طیور را بلافاصله گزارش دهید

تلفات غیر عادی طیور را بلافاصله گزارش دهید
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سراسر استان درحال انجام است و اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی استان آمادگی کامل به منظور مواجهه با هرگونه وقوع بیماری احتمالی را دارند.
غلامرضا محرابی اظهار کرد : با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و ورود سامانه های پر فشار و سرد در استان به منظور جلوگیری از بیماری های مرتبط بافصل سرما و کوچ پرندگان مهاجر به استان  به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ، برفعالان حوزه طیور استان اعم از شرکت های مرغ مادر تخمگذار و پرورش دهندگان مرغ گوشتی صنعتی طیور بومی و سایر ماکیان توصیه می شود ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی راجدی گرفته و هرگونه تلفات غیر عادی طیور را بلافاصله گزارش دهند.
وی تاکید گرد : در حال حاضر گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است اما برای پیشگیری لازم است کلیه پرورش دهندگان طیوردر سراسر استان با تشدید ضوابط بهداشتی قرنطینه ای نسبت به محافظت گله های خود اقدام کنند.
محرابی افزود : در همین راستا کارشناسان دامپزشکی استان در قالب اکیپ های پایش آنفلوانزای پرندگان کلیه مناطق پرخطر اعم از سواحل دریایی ، تالاب ها و آب بندانهای سراسر استان را به صورت مستمر مورد پایش و بررسی قرار می دهند.
وی تاکید کرد: به مردم اکیداً توصیه می شود به صورت جدی از خرید طیور زنده از بازارهای محلی خودداری نمایند وهمچنین در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر عادی مراتب را ازطریق شماره تماس 1512 به اطلاع کارشناسان دامپزشکی برسانند.
مدیر کل دامپزشکی استان همچنین یاد آور شد : مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ که در مراکز خرید مجاز عرضه می شود هیچ گونه مخاطره ای برای مصرف کنندگان نخواهد داشت
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com