تلفات غیر طبیعی طیور سریعا گزارش شود

تلفات غیر طبیعی طیور سریعا گزارش شود
رئیس دامپزشکی بروجرد گفت: تا کنون موردی از آنفلوآنزای پرندگان در بروجرد مشاهده نشده اما ضروری است شهروندان هر گونه تلفات غیر طبیعی طیور را سریعا اطلاع دهند.
"محمد رضا جباری" رئیس دامپزشکی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: آنفلوآنزای پرندگان هر ساله با شروع فصل سرما به اوج می رسد اما تا کنون موردی از این بیماری در بروجرد مشاهده نشده است و به نظر می رسد امسال شیوع این بیماری حاد نبوده است.
وی اضافه کرد: با توجه به مهاجرت پرندگان و احتمال انتقال این بیماری نیاز است شهروندان هر گونه تلفات غیر عادی طیور را سریعا به دامپزشکی اطلاع دهند تا مورد بررسی قرار گیرد که در صوت نیاز کار نمونه برداری صورت می گیرد و از انتشار و گسترش این بیماری در سطح وسیع جلوگیری می شود.
جباری با اشاره به انتقال این بیماری به انسان اظهار داشت: این بیماری می تواند از طیور به انسان منتقل شود اما مرغ های بسته بندی شده در فروشگاه ها و مرغ فروشی ها کاملا بهداشتی بوده و زیر نظر دامپزشکی کشتار شده و جای نگرانی در مورد استفاده از این مرغ ها نیست.
به گفته وی استفاده مرغ های بسته بندی شده که تاریخ تولید و انقضا داشته باشند کاملا بدون مشکل است چرا که همه مرغداریها با مجوز دامپزشکی در حال فعالیت هستند و  در صورت مشاهده هر گونه مشکل سریعا اقداماتی صورت می گیرد.
رئیس دامپزشکی بروجرد تصریح کرد: البته عرضه مرغ فاقد بسته بندی و خارج از کشتارگاه ممنوع است و شهروندان توجه داشته باشند از خرید مرغ های فاقد بسته بندی خودداری کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com