تلفات بالای دام های بروجرد بر اثر بیماری تب برفکی صحت ندارد

تلفات بالای دام های بروجرد بر اثر بیماری تب برفکی صحت ندارد
رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد با بیان اینکه بیماری تب برفکی دام ها در این شهرستان تحت کنترل است، گفت: آمار ارائه شده در خصوص تلفات دام های شهرستان بروجرد بر اثر تب برفکی صحت ندارد و این موضوع بزرگنمایی شده است.
محمدرضا جباری افزود: در یکی از نشست های شهرستان بروجرد عنوان شده بود حدود نیمی از دام های این شهرستان بر اثر بیماری تب برفکی تلف شده اند که به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد.
وی مجموع دام های سبک بروجرد را حدود 200 هزار راس و مجموع دام سنگین این شهرستان را حدود 17 هزار راس عنوان کرد و گفت: فقط هفت راس دام سنگین و کمتر از 15 راس دام سبک بر اثر ابتلا به بیماری تب برفکی در بروجرد تلف شد.
رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد افزود: اوج بیماری تب برفکی در بروجرد مربوط به ماه های بهمن و اسفند پارسال بود که فروردین ماه امسال با مدیریت شبکه دامپزشکی، شناسایی کانون های پرخطر و تزریق واکسن به بیش از 90 درصد دام ها این بیماری فروکش کرد.
جباری با انتقاد از بزرگنمایی بیماری تب برفکی در بروجرد توسط برخی از رسانه های این شهرستان اظهار کرد: این بیماری با توجه به واکسینه کردن دام ها، پایان فصل زایش و افزایش دما به صورت خودکار کاهش می یابد لذا دامن زدن به این موضوع ضرورتی ندارد.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام های جدید همچنان در دستور کار است، افزود: روستاییان و دامداران درصورت مشاهده هرگونه بیماری در دام های خود بلافاصله مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: شبکه دامپزشکی بروجرد آمادگی دارد در صورت بروز هرگونه علائمی از بیماری های دامی بلافاصله کانون های خطر را شناسایی و با اقدامات لازم در راستای رفع خطر اقدام کند.
وی با اشاره به وجود دام های عشایر در منطقه و ایجاد آلودگی از سوی آنها افزود: پیگیری های لازم برای انتقال این دام ها از طریق فرمانداری ویژه بروجرد انجام شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com