تلاش های چشمگیر در توسعه و تکمیل زنجیره های تولید در بخش دام و طیور در آذربایجان غربی

تلاش های چشمگیر در توسعه و تکمیل زنجیره های تولید در بخش دام و طیور در آذربایجان غربی
مختاری رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جریان بازدید از کارخانه تولید خوراک دام و طیور نمونه کشور در ارومیه ، بر لزوم توسعه و تکمیل زنجیره های تولید بخش دام و طیور در استان تاکید کرد و آن را یکی از مهمترین برنامه ها و سیاستهای کاری سازمان در سال جاری برشمرد .
در حال حاضر تعداد 21 واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور فعال با ظرفیت اسمی 869 هزارتن در سال درسطح استان آذربایجان غربی وجود دارد .
مختاری با اشاره به اینکه 33 درصد از ظرفیت واحدهای تولید کنسانتره دام و طیور در استان فعال می باشد ، افزود : در سال گذشته نزدیک به 285 تن انواع کنسانتره دام و طیور در استان تولید شده است .
با توجه به کیفیت بالای کنسانتره های تولیدی کارخانجات استان، تولید انواع کنسانتره مازاد بر نیاز مصرف داخلی به کشورهای همسایه از جمله عراق، گرجستان و آذربایجان نیز صادر می شود .
مختاری، ظرفیت اسمی تولید دان طیور در استان را به میزان 309 هزارتن در سال ، ظرفیت اسمی تولید خوراک دام به میزان 538 هزارتن و نیز ظرفیت اسمی تولید خوراک آبزیان رابه میزان 22 هزار تن در سال عنوان کرد .
وی با بیان این که آذربایجان غربی جزو استانهای مطرح و شاخص در صنعت طیور در کشور می باشد، اضافه کرد: با توجه به تعدد کارخانه های خوراک دام و طیور در استان نیازی به احداث کارخانه جدید نیست، اما در رابطه با شرکتهای طیور دارای زنجیره کامل تولید ، احداث کارخانه جهت تکمیل زنجیره تولید ضروری می باشد .
برپایه این گزارش مدیر عامل کارخانه خوراک دام نمونه کشور نیز پرداخت نشدن به موقع تسهیلات سرمایه در گردش بانکی ، تخصیص نیافتن ارز مبادله ای جهت خرید نهاده های دامی و نبود نقدینگی را از جمله مهمترین مشکلات موجود بر سر راه صنعت تولید خوراک دام و طیور استان عنوان کرد .
لوزعی افزود : برای راه اندازی این واحد صنعتی، بالغ بر90 میلیارد ریال هزینه و از این طریق برای تعداد 70 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com