تلاش استرالیا برای صادرات دام زنده به ایران

تلاش استرالیا برای صادرات دام زنده به ایران
استرالیا در تلاش است تا یادداشت‌تفاهمی به منظور صادرات دام زنده به ایران با تهران منعقد کند.
دولت استرالیا در نظر دارد تا یادداشت‌تفاهمی به منظور صدور دام زنده با ایران منعقد کند،اما این یادداشت‌تفاهم همچنان توسط وزارت کشاورزی، شیلات و جنگل‌داری استرالیا تکمیل نشده است و روند این اقدام به کندی انجام می‌شود.
گرائم کمپبل از مقامات سابق منطقه کالگورلی استرالیا که تلاش‌های زیادی برای از سرگیری صادرات دام زنده به ایران پس از 38 سال توقف، انجام داده است، گفت: ایران برای از سرگیری واردات دام از استرالیا آماده است.
وی افزود: ما نمی‌توانیم مبادلات تجاری خود را از سربگیریم، چراکه ما هنوز یادداشت‌تفاهمی برای امضا با ایران تنظیم نکرده‌ایم. نوشتن یک یادداشت‌تفاهم کار سختی نیست. ما نمونه‌های فراوانی از این موارد داریم.
بر اساس این گزارش، در حال‌حاضر، استرالیا یادداشت‌تفاهم‌هایی با دیگر کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان به امضا رسانده است.
سخنگوی وزارت کشاورزی، شیلات و جنگل‌داری استرالیا اعلام کرد: در حال حاضر، یک پیش‌نویس تجدیدنظر شده این یادداشت‌تفاهم و گواهی سلامت توسط مقامات استرالیایی آماده شده است تا برای بررسی به ایران ارائه شود.
وی افزود: چنین اقدامی زمان‌بر است و باید تغییر شرایط و ریسک‌های تجاری مانند آنچه در سال گذشته در خاورمیانه رخ داد، مورد توجه قرار گیرد.
مقامات وزارت کشاورزی استرالیا به مذاکرات خود با ایران برای نهایی کردن تفاهمنامه صادرات دام زنده و پروتکل‌های مربوط به سلامت دام ادامه می‌دهند.
در ادامه این گزارش آمده است، گرائم کمپبل تلاش می‌کند تا صادرات دام زنده از استرالیا به ایران را از طریق منطقه آزاد تجاری قشم در سواحل جنوبی این کشور میسر کند.
علی شفقی، رئیس شرکت ایرسا، شرکتی که قرار است تا دام زنده از استرالیا به جزیره قشم وارد کند، در ماه سپتامبر به ویکلی فارم گفته بود: این شرکت درنظر دارد تا بزرگ‌ترین کشتارگاه خاورمیانه با ظرفیت کشتار 4000 گوسفند در روز را احداث کند.
شفقی افزود: ایران خواهان واردات ماهانه 100 هزار راس گوسفند یا سالانه 1.2 میلیون راس گوسفند از استرالیا است.
سخنگوی وزارت کشاورزی استرالیا تصریح کرد: در این یادداشت تفاهم محدودیتی برای تعداد گوسفند صادراتی وجود نخواهد داشت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com