تقاضای زیاد عامل بی ثباتی قیمت مرغ در بازار

تقاضای زیاد عامل بی ثباتی قیمت مرغ در بازار

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در مقابله با افزایش قیمت گوشت مرغ گفت:قیمت برخی کا لاها از جمله مرغ به دلیل اینکه بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود،قیمت ثابتی ندارد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، محمد علی ضیغمی افزود:در همین راستا روزانه پنجاه قلم از انواع کالاها را قیمت گیری کرده که این اقلام شامل میوه و تره بار ،انواع گوشت،آهن الات و مصالح ساختمانی بوده که ممکن است 40 مورد کاهش قیمت و 10 قلم آن افزایش قیمت داشته است.
وی ادامه داد:ما 2 دسته کالا داریم که دسته اول برخی کالا ها که قیمت های ثابت دارند و مستقیما از حمایت دولت برخوردار بوده که از این دسته می توان به قند و شکر و روغن اشاره کرد وبرخی دیگر شا مل خدماتی که دولت ارائه کرده که شامل اب و برق و گاز بوده که قیمت این قبیل کالا ها توسط خود دولت تعیین می گردد.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: دسته دوم کالاها که شامل تمام کالاها است که قیمت و مکانیزمشان بر اساس عرضه و تقاضا مشخص شده و در نوسان است.
ضیغمی اظهار داشت :دولت برای تنظیم بازار غیر از جلسه ای که مستقیم برگزار می کند با تخلفات خارج از چهارجوب ضوابط نیز برخورد کرده و در غیر اینصورت دولت کالاهایی را وارد می کند که روی مکانیزم عرضه وتقاضا تاثیرگذار بوده و شامل کالاهای پر مصرف مثل مرکبات و میوه یا برپایی نمایشگاه است.
وی در پاسخ به این سوال که برای رسیدگی به این تخلفات چه تدبیر تازه ای اندیشیده اید به اکونیوزگفت:سیستم رسیدگی و نظارت ها از طریق تلفن 124 در تمام مدت شبانه روزآماده دریافت گزارشات مردمی از تخلفات صورت گرفته می باشد که طی مدت 30 دقیقه در تهران گزارش شده و کد رهگیری داده و رسیدگی و برخورد میشود.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در ادامه افزود: برخی شکایات نیاز به رسیدگی تکمیلی وکارشناسی داشته ، اما باز هم کد رهگیری داده میشود و اگر شهروندی نیاز به دریافت حقوق بوده رسیدگی و یا با متخلف به صورت جدی برخورد خواهد شد.
ضیغمی در پایان گفت : طبق امار دریافت شده از گزارش های مردمی ، 94 درصد پرونده های بسته شده و فقط 6 درصد از ان ها نیاز به رسیدگی دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com