تقاضای روسیه برای واردات شیر خشک و پنیر از ایران

تقاضای روسیه برای واردات شیر خشک و پنیر از ایران
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه روسیه تقاضای واردات شیر خشک و پنیر از ایران کرده است، گفت: خرید تضمینی شیر خام دامداران از شنبه آینده به قیمت 1440 تومان انجام می‌شود.
سعید سلطانی سروستانی در پاسخ به اینکه قرار بود خرید تضمینی شیر خام دامداران به قیمت 1440 تومان از شنبه این هفته عملی می‌شود، گفت: برنامه تکمیل قراردادها با برخی کارخانه‌های لبنی و تعیین ضوابط و مقررات انجام شده است و شنبه آینده خرید تضمینی عملیاتی خواهد شد.
وی با بیان اینکه اتحادیه سراسری دامداران مجری اجرای این طرح است، گفت: اعتباری از سوی دولت برای انجام این خرید تعیین شده است و به گفته وزارت جهاد کشاورزی محدودیتی از نظر تأمین اعتبار وجود ندارد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: اخیراً روسیه تقاضای واردات شیر خشک و پنیر از ایران داشته است که بعد از قرارداد با صنایع لبنی و تولید شیر خشک و پنیر به این کشور صادر خواهد شد.
سلطانی افزود: بسیاری از صنایع لبنی اکنون با ظرفیت خالی کار می‌کنند و با این کارخانه‌ها قرارداد می‌بندیم تا شیر تحویلی دامداران را به صورت حق‌العمل‌کاری به شیر خشک و پنیر تبدیل کنند.
از سلطانی سؤال شد که آیا امکان دارد که دولت با این اقدام وزارت جهاد کشاورزی یارانه تولید را حذف کند گفت: در شرایط فعلی هم دولت یارانه دامداران را نمی‌دهد بنابراین چاره‌ای جز اینکه خودمان به فکر محصول تولیدی باشیم نداریم.
به گفته سلطانی 7 کارخانه فعال صنایع لبنی پگاه در استان‌های مختلف وجود دارد و همچنین صنایع لبنی دیگر هم هستند که با ظرفیت خالی کار می‌کنند و آماده‌اند تا شیر خام تولیدی دامداران را به صورت حق‌العمل دریافت کنند.
وی در پاسخ به اینکه نحوه خرید شیر خام دامداران به چه صورت خواهد بود، گفت: دامداران از طریق سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی که وصل به اینترنت است محصول خود را به فروش می‌رسانند و پول نقد دریافت می‌کنند.
سلطانی در پاسخ به اینکه آیا سامانه خرید و فروش در همه نقاط کشور وجود دارد گفت: به هر حال این سامانه وصل به اینترنت است و مشکلی برای عرضه کالا وجود ندارد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در این باره که میزان خرید روزانه چقدر خواهد بود، گفت: بستگی به ظرفیت تولید شیر خشک صنایع دارد و با توجه به اینکه بخش زیادی از ظرفیت‌ کارخانه‌ها خالی است میزان خرید در سطح بالا انجام می‌شود.
به گزارش فارس، هفته گذشته مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: خرید تضمینی شیر خام از این هفته آغاز می‌شود که اکنون مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران هم وعده هفته آینده را می‌دهد.
بر اساس مصوبه دولت قیمت شیر خام در دی ماه 1440 تومان تصویب شد اما دامداران همواره می‌گویند صنایع لبنی شیر خام آنها را به قیمت میانگین کمتر از 1200 تومان و در دامداری‌های سنتی حتی 600 تومان خریداری می‌کنند.
وزارت جهاد کشاورزی با این تدبیر می‌خواهد با حمایت از تولید قیمت شیر خام را برای دامداران افزایش دهد اگر چه  این طرح هنوز اجرایی نشده است و اجرای یک هفته به تاخیر افتاده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com