تفاهمنامه‌های واردات دامی دوطرفه باشد

تفاهمنامه‌های واردات دامی دوطرفه باشد
در صورتی که انعقاد تفاهمنامه‌های واردات دامی با صادرات محصولات مازاد کشور توأم باشد، اثربخش است.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران ایران با اعلام این خبر گفت: انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری برای مبادلات کالاهای کشاورزی و دامی اگر دوطرفه باشد، حرکتی مثبت است.
سیروس روستا افزود: واردات بی‌ضابطه و بی‌رویه علاوه بر آنکه به تولید داخل ضربه می‌زند، منجر به خروج مقدار زیادی ارز از کشور نیز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری طبق نظر رئیس جمهوری باید با حضور تولیدکنندگان باشد، در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داد.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران ادامه داد: همکاری‌های دوجانبه علاوه بر آنکه در زمان‌های کمبود به کشور کمک می‌کند، در زمان‌های مازاد تولید می‌تواند نیز اثربخش است.
روستا با اعلام اینکه در حال حاضر تولید گوشت در کشور مازاد است، تصریح کرد: در حال حاضر گوشت به اندازه‌ای در کشور تولید شده که نیاز به واردات نداریم و باید مسئولان ذی‌ربط فکری به حال آن کنند.
وی یادآور شد: به‌دلیل آنکه دولت به تعهدات هفت ماه پیش خود در تأمین نقدینگی برای دامداران عمل نکرده است، پیش‌بینی می‌شود که مازاد تولید داشته باشد.
روستا تأکید کرد: کارخانه‌های فراوری لبنی نیز از وفور تولیدات خبر داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که در تحویل شیر از دامداران به مشکل برخورد کنند.
گفتنی است، واردات محصولات دامی و لبنی از ایرلند که بر اساس انعقاد تفاهمنامه‌ای مشترک از سر گرفته شد که به اعتقاد تولیدکنندگان در صورت دوطرفه بودن اثربخش است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com