تغذیه و تاثیر آن بر ترکیبات شیر

تغذیه و تاثیر آن بر ترکیبات شیر
فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند بر ترکیبات شیر و در نتیجه بر کیفیت آن تاثیر بگذارد. علاوه بر ملاحظات زیست محیطی و ژنتیکی، تغذیه نیز تقش مهمی در ترکیبات شیر دارد.
در مقاله ای که اخیرا در وبسایت خبری Dairy Global منتشر شده، نشان داده شده است که گاوها در شکمبه خود به کمک بیلیون ها میکروب جیره ها را به طور کامل تخمیر می کنند. مواد تخمیر کننده مختلفی که از میکروب ها به وجود می آید تعیین کننده ترکیبات شیر، از جمله پروتئین، لاکتوز و چربی شیر است.

پروتئین و غلظت بالای چربی در شیر
راه های مختلفی برای داشتن پروتئین بالا و غلظت چربی در شیر وجود دارد، مانند به حداکثر رساندن خوراک مصرفی (در صورت نیاز مکمل های خوراکی بدهید)، جیره غذایی متوازن و دادن مواد مغذی به میزان مناسب. همچنین نظارت بر ترکیبات جیره  برداشت و یا خرید علوفه با کیفیت و استفاده از تقویت کننده سیلوها برای بهبود کیفیت نیز مهم می باشد. به حداکثر رساندن خوراک مصرفی مهم ترین عامل برای بهبود و  تثبیت پروتئین شیر و چربی آن است.

باکتری های مفید
برخی از مکمل های خوراک می توانند حداکثر خوراک ورودی را داشته باشند مانند عصاره مخمر که برای افزایش تعداد باکتری های مفید استفاده می شود. باکتری های مفید، محیط روده را در حالت ثابت نگه می دارد (pH را افزایش می دهد) و هضم جیره و ذرات فیبر را بهبود می بخشد. این شیوه عملکرد، تامین انرژی و مواد مغذی را به دلیل خوراک دهی بهتر افزایش می دهد و در نتیجه، میزان شیر، چربی شیر و میزان پروتئین شیر افزایش می یابد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com