تعیین سلیقه‌ای نرخ گوشت توسط قصابی ها ممنوع

تعیین سلیقه‌ای نرخ گوشت توسط قصابی ها ممنوع
عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس گفت :دولت دوازدهم فکری به حال ثبات بازارگوشت بکند.
علاءالدین درباره وضعیت بازارگوشت،گفت:دولت دوازدهم با توسعه زنجیره تولید فکری برای تلاطمات بازارگوشت بکندو بهترین راهکار بلندمدت برای ساماندهی  بازار پروتئینی کشور بهم پیوستگی چرخه های تولید است تا بازارگوشت رنگ آرامش به خودبگیرد.
نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه بازارگوشت دارای زنجیره سازمان یافته و کنترلی نیست،تصریح کرد: نباید قصابی ها بدون نظارت‌های بهداشتی دام را ذبح و به چرخه تولید رهنمون کنند و این درحالی است که  نباید  اجازه داد؛ بدون درنظرگرفتن نرخ مصوب، قصابی ها  سلیقه ای نرخ گوشت را در بازار تعیین کنند.
خادم افزود:دلالان در شرایطی دام را با نرخ پایین از تولیدکننده خریداری می کنند که نرخ گوشت را  از زمان خرید از دامدارتا فروش در بازار مصرفی چندین برابر افزایش می دهند ودرنهایت مصرف کننده درگام نخست تحت فشارهای اقتصادی قرار می گیرد اما باید اذعان کرد؛ جلوگیری از این نوع تبادلات  تجاری که ثبات بازار را برهم می زند، وظیفه مستقیم دستگاه های اجرایی است.
وی با بیان اینکه واردات گوشت از حالت مستمر به موقتی نیازمند ساماندهی چرخه توزیع و تولیدگوشت در بازار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه تعیین سلیقه‌ای نرخ گوشت توسط برخی قصابی  ها در کنار ذبح بی‌ظابطه در  برخی  از قصابی‌ها تعادل بازار گوشت را بهم زده است.
 عضو کمیسیون کشاورزی،  آب و منابع طبیعی مجلس، یادآورشد:دولت دوازدهم فکری به حال ثبات بازار گوشت بکند زیرا مصرف پروتیین درکشور باید به طریق سراسری  عملیاتی شود  بدین معنا که نباید اقشارکم درآمد جامعه  برای عاملی همچون گرانی گوشت را  از سبد غذایی شان حذف کنند./

 
کلمات کلیدی گوشت نرخ گوشت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com