تعهد دولت برای تامین نهاده ها عملی نشد

تعهد دولت برای تامین نهاده ها عملی نشد
رئیس اتحادیه دامداران اعلام کرد: باوجود آنکه دولت مدیریت توزیع نهاده های یارانه ای میان دامداری ها را به اتحادیه واگذار کرده بود، اما تاکنون آماری از اقدامات دولت در این راستا در اختیار اتحادیه قرار داده نشده است.
سعید سلطانی سروستانی در این خصوص به ایلنا گفت: بنا به اطلاعات رسیده یک قلم از نهاده های دامی توسط شرکت پشتیبانی و امور دام در اختیار تعداد محدودی از واحدها قرار داده شده که البته میزان آن بسیار ناچیز بوده، به طوری که به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز واحدها نبوده و با آنچه وعده داده شده بود، فاصله زیادی دارد.
وی اضافه کرد: اغلب دامداران باتوجه به تعهدی که به دولت دادند، تمام مشکلات را تحمل کرده و تحت فشارهای مختلف قرار گرفتند اما تعهدات دولت برای تامین نهاده های دامی و حمایت از تولیدکنندگان اجرایی نشد.
سلطانی سروستانی در خصوص وضعیت قیمت گوشت گوسفندی عنوان کرد: در حال حاضر دامداری ها حاضرند لاشه گوسفندی بدون چربی را با قیمت 18 هزار تومان درب مغازه تحویل دهند اما با این نرخ هم تقاضایی برای خرید وجود ندارد. این در حالی است که تحویل با همین قیمت نیز برای دامدار فاقد توجیه اقتصادی است.
به گفته وی؛ هم اکنون گوشت گوسفندی روی دست دامدار باقی مانده و خریداری برای آن وجود ندارد. تازمانی که اوضاع تثبیت نشود، تولیدکننده اقدام به تداوم فعالیت خود نخواهد کرد.
رئیس اتحادیه دامداران به وضعیت فعالیت گاوداری های شیرده نیز توضیح داد: فعالان این بخش هم اکنون با وجود حجم سرمایه گذاری هایی که داشته اند، راه بازگشتی ندارند. ضمن اینکه هم اکنون به شدت به واسطه مشکلات موجود تحت فشار قرار دارند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com