تعهد تولیدکنندگان به مجلس درجهت تامین مرغ و گوشت دهه اول محرم

تعهد تولیدکنندگان به مجلس درجهت تامین مرغ و گوشت دهه اول محرم
عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت: درخصوص عملکرد مسئولان دولتی هنوز گزارشی به دست کمیسیون کشاورزی مجلس نرسیده به همین جهت این کمیسیون باید دراسرع وقت درخصوص پرسش از تولید کنندگان و بانک مرکزی که درراستای تعهدات خود تاکنون چه عملکردی برای دهه اول ماه محرم داشته اند تشکیل جلسه دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا،سکینه عمرانی درپاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه فقط دوروزبه دهه اول ماه محرم باقی مانده است مسئولان دولتی به منظورجلوگیری از احتمال افزایش چند برابری قیمت گوشت و مرغ که ناشی از کمبود آن در بازارمی باشد، چه تمهیداتی درنظرگرفته اند؟ گفت: درچند ماه گذشته چندین جلسه متوالی درخصوص حل مشکلات ومعضلات بخش دامی کشور به ویژه تأمین گوشت و مرغ درماه محرم و عید سال 93 از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس با تولید کنندگان و مسئولان دولتی صورت گرفت.
نماینده مردم سمیرم درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه درخصوص تدبیر وعملکرد مسئولان دولتی هنوز گزارشی به دست کمیسیون کشاورزی مجلس نرسیده است، تصریح کرد: تنها عملکردی که مجلس می تواند در خصوص جلوگیری ازاحتمال افزایش چند برابری قیمت گوشت و مرغ  در دهه اول ماه محرم داشته باشد این است که به مسئولان دولتی مبنی براینکه با توجه به این نشست ها چه تدبیری برای این دهه درنظر گرفته اند.
عرضه گوشت ومرغ با قیمت مناسب در گرو تأمین نهاده های دامی
این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه بانک مرکزی درتأمین نهاده های دامی بایدعملکرد مؤثری داشته باشد، اظهارداشت: بانک مرکزی هرچه سریعتر باید ارزمورد نیاز برای ترخیص نهاده های دامی را به تولید کنندگان تخصیص دهد تا با تأمین خوراک دام و طیورتولید کنندگان بتوانند محصول نهایی که گوشت قرمز و گوشت سفید است را به بازار با قیمت مناسب عرضه کنند.
عمرانی، درپاسخ به این سؤال مبنی براینکه مقرر شده از سوی بانک مرکزی  حدود 2 میلیارد دلار درجهت ترخیص نهاده های دامی تأمین شوداما با توجه به اینکهدوره جوجه ریزی دو ماه آینده می باشد، چنانچه نهاده های دامی از سوی مسئولان دولتی تأمین شود در دو ماه آینده روند کاهشی قیمت گوشت سفید و گوشت قرمز آن هم به علت افزایش راندمان تولید مشاهده می شود پس به طور حتم دردهه اول ماه محرم نوسانات افزایشی قیمت ناشی از کمبود مرغ و گوشت وجود دارد؟ تصریح کرد: از دوماه گذشته تا به امروز حدود سه جلسه درجهت حل مشکلات و معضلات تخصیص ارزموردنیاز درجهت ترخیص نهاده های دامی وهمچنین مباحث مربوط به کمبود و گرانی گوشت و مرغ درماه محرم ازسوی کمیسیون کشاورزی مجلس با مسئولان دولتی و تولید کنندگان برگزارشد.
وی، با تأکید براینکه ازچند ماه گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس کمبود و گرانی گوشت و مرغ را دردهه اول ماه محرم پیش بینی کرده بود، اظهار داشت: درحدود یک ماه و نیم پیش جلسات بررسی مشکل ترخیص نهاده‌ها با حضور نمایندگان بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده اصناف و اتحادیه‌های تولیدی دام و طیور و وزارت جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس برگزار شد.
تعهد بانک مرکزی به مجلس درجهت تخصیص 2 میلیارد دلار اعتبار
نماینده مردم سمیرم درمجلس، با اشاره به اینکه میزان ارز مورد نیاز برای تأمین خوراک دام و طیور سالانه 4 میلیارد دلاراست، ادامه داد: درجلسه کمیسیون کشاورزی مجلس با مسئولان دولتی و تولید کنندگان مقررشد که ازسوی بانک مرکزی حدود 2 میلیارد دلار اعتبار برای تأمین نهاده ها  آن هم به علت اینکه نیمی از سال سپری شده است به دامداران اختصاص یابد که نمایندگان بانک مرکزی هم تخصیص این 2 میلیارد دلار اعتبار برای تأمین نهاده ها را تضمین کردند.
تعهد تولیدکنندگان به مجلس درجهت تولید مرغ و گوشت
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تولید کنندگان هم درازای تأمین نهاده های دامی از سوی بانک مرکزی تضمین تولید محصول نهایی را به کمیسیون کشاورزی مجلس دادند، تصریح کرد: دراین راستا بخشی از تولید کنندگان درخصوص تولید محصولات دامی ازجمله گوشت و مرغ بیش ازحد نیاز بازاررا تضمین کردند و برخی هم مدعی این امر شدند که با توجه به تأمین نهاده های دامی نمی توانند درحد نیاز بازار تولید داشته باشند.
عمرانی، با اشاره به تضمین تولید کنندگان درجهت تولید درحد نیازبازار، اظهارداشت: تولید کنندگان  تعهد دادند چنانچه نهاده های دامی از سوی بانک مرکزی تأمین شود می توانند درتولید گوشت و مرغ پاسخگو نیاز بازارباشند.
ذخیره سازی گوشت و مرغ ازمحورهای اصلی جلسات گذشته کمیسیون کشاورزی
عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس، با تأکید براینکه جلسات کمیسیون کشاورزی مجلس درخصوص تأمین نهاده های دامی و حل مشکل کمبود و گرانی گوشت ومرغ  درماه محرم مربوط به دوماه اخیراست، گفت: با توجه به اینکه این تعهدات بانک مرکزی وتولید کنندگان مربوط به جلسات گذشته است و جلسه جدیدی دراین خصوص هنوزصورت نگرفته به طورحتم باید بانک مرکزی و تولید کنندگان درخصوص حل مشکل کمبود وگرانی گوشت و مرغ دردهه اول ماه محرم برنامه وعملکرد مؤثری از جمله  ذخیره سازی داشته باشند به همین جهت کمیسیون کشاورزی باید دراسرع وقت درخصوص پرسش از تولید کنندگان و مسئولان دولتی که درراستای تعهدات خود تا کنون چه عملکردی برای دهه اول ماه محرم داشته اند تشکیل جلسه ای دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com