تعطیلی کشتارگاه غیرمجاز دام در شهرستان ری

تعطیلی کشتارگاه غیرمجاز دام در شهرستان ری

به گزارش خبرگزاری ایانا از اداره‌کل دامپزشکی استان تهران جستجوهای پرسنل اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان ری در راستای وصول گزارش‌هایی مبنی بر وجود لاشه‌های کشتارشده غیرمجاز در بازار محصولات خام دامی این شهرستان به گاراژ حبیبی واقع در خیابان ورامین و کنار پل عبدالرحمن صوفی رازی ختم شد.
طی این بازرسی کلیه ادوات لازم برای کشتار غیرمجاز شامل کارد و ساطور، چنگک آویز لاشه، پمپ باد مخصوص باد کردن پوست و دوش جهت شستشوی لاشه، لباس کار و همچنین تعدادی دام زنده در محل این کشتارگاه غیرقانونی که به لحاظ کثرت تعداد دام کشتار شده و بوی تعفن که در محیط پراکنده می‌کرد موجبات شکایت ساکنان را فراهم آورده بود کشف و ضبط شد.
همچنین در این گاراژ علاوه بر انجام کشتار غیربهداشتی و غیرمجاز نسبت به جعل مدارک کشتار به نام یکی از کشتارگاه‌های شهرری اقدام می‌شد که کلیه برچسب‌های جعل شده و همچنین لوازم و ادوات جعل شامل رایانه، پرینتر و کاغذهای مخصوص برچسب ضمن صورتجلسه کردن تحویل مقامات قضایی حاضر در محل شد.
از سوی دیگر این مرکز ضمن رهاسازی فضولات و خونابه به سیستم فاضلاب عمومی وضعیت غیربهداشتی أسفباری را برای منطقه رقم زده بود که به‌منظور رفع این مشکل در زمینه تجمع جوندگان موزی و حیوانات ولگرد با اداره محیط زیست شهرستان ری هماهنگی‌های لازمه به عمل آمد.
لازم به ذکر است، کلیه متخلفان ضمن تشکیل پرونده در اجرای ماده 688 قانون و مواد 46 و 47 و ماده 523 قانون مجازات به لحاظ تهدید علیه بهداشت عمومی با کشتار قاچاق دام و عرضه گوشت غیربهداشتی و دفع غیربهداشتی فضولات دام به لحاظ آلودگی زیست محیطی و تعدد جرم و نیز جعل و تزویر به لحاظ استفاده غیرقانونی از برچسب روی لاشه‌های استحصالی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

 
نظرات شما
  •  

    محمد از ساری گفت : ۹۴/۰۲/۱۵

    آقای رئیس جمهور آیا تولید کننده ای در کشور مانده که شما یک نفری حمایتش کنید کسی دیده به ما بگید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com