تعطیلی مرغداری‌ها در صورت عدم حمایت دولت

تعطیلی مرغداری‌ها در صورت عدم حمایت دولت
در صورت عدم حمایت از مرغداری‌هایی که در تولید مرغ‌های تخم گذار فعالیت می‌کنند، این واحدها در شرف تعطیلی هستند.
کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان ظهر امروز با حضور اعضا تشکیل جلسه داد.
در این جلسه فعالین این صنف با اشاره به برخی مشکلات خود اظهار داشتند، اگر اقدام عاجلی در راستای رسیدگی به وضعیت مرغداری‌ها انجام نگیرد در آینده نزدیک شاهد تعطیلی و وابستگی کشور به واردات تخم مرغ از کشورهای همسایه خواهیم بود.
در این نشست راه‌اندازی خط 2 (تخلیه داخل مرغ بدون دخالت دست و به صورت اتوماتیک) در کنار کشتارگاه‌های استان مطرح شد که در حال حاضر امکان صادرات مرغ، بدون راه‌اندازی خط 2 امکان‌پذیر نخواهد بود.
از سوی دیگر در این جلسه موضوع اخذ مالیات عملکرد در مرغداری‌ها مطرح شد.
به گفته حاضرین در این نشست در حال حاضر با وجود قانون صریح مبنی بر اخذ سه درصد مالیات عملکرد در کشتارگاه، اداره دارائی استان اقدام به اخذ پنج درصد مالیات از این صنف می‌نماید این در حالی است که واحدهای مشابه در تهران سه درصد مالیات به دولت می‌پردازند که مقرر شد با برگزاری جلساتی با مسئولین دارائی استان این موضوع طرح و مورد رسیدگی قرار گیرد.
همچنین به دلیل زیان ده بودن سردخانه‌ها پیشنهاد شد دولت یارانه‌هایی را به سردخانه‌داران پرداخت کند تا این واحدها که اقدام به ارائه خدمات می‌کنند با واحدهای تولیدی تعامل بیشتری داشته باشند.
ارائه مجوز به کشتارگاه‌ها برای احداث سردخانه، ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و همکاری با مرغداری‌ها در پرداخت تسهیلات اخذ شده از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود که مقرر شد با مسئولان بانک کشاورزی جلسه‌ای برگزار و موارد پیگیری شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com