تعطیلی سه چهارم مرغداری‌های ملایر

تعطیلی سه چهارم مرغداری‌های ملایر
مدیرعامل تعاونی مرغ تخم‌گذار ملایر گفت: گرانی و نابسامانی نهاده‌های دامی موجب تعطیلی سه چهارم مرغداریهای ملایر شده است.
رضا همراهی اظهار کرد: تعاونی مرغ تخم‌گذار ملایر برای تهیه نهاده‌های مورد نیاز خود در شهریورماه سالجاری200 تن از این نهاده‌ها را از اتحادیه میهن زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی خریداری کرد، اما هنوز نهاده‌ای دریافت نکرده‌ایم.
وی تصریح کرد: در شهریورماه و در زمان عقد قرارداد با اتحادیه میهن، هر یک کیلوگرم از این نهاده‌ها را به مبلغ 1170 تومان خریداری کردیم و قرار بود ظرف 15 روز نهاده‌ها را دریافت کنیم اما پس از گذشت یک ماه نه تنها چیزی تحویل نگرفتیم، بلکه اتحادیه دستور داد برای دریافت نهاده‌ها باید مابه‌التفاوت قیمت یعنی برای هر کیلوگرم 600 تومان افزایش قیمت را بپردازیم و یا اینکه از خرید منصرف شده و مبلغ واریزی خود را پس بگیریم.
نهاده‌های دامی خریداری شده را تحویل نمی‌دهند
همراهی افزود: در شهریورماه که با اتحادیه عقد قرارداد کردیم، قیمت هر کیلوگرم نهاده دامی در بازار آزاد 1300 تومان بود و پس از سه روز نیز به دستمان می‌رسید، اما ما به دنبال خرید از بخش دولتی بودیم که این اتفاقات برایمان رخ داد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به عقد قرارداد ما برای خرید 200 تن نهاده، اگر قرار بر پرداخت مابه‌التفاوت باشد ما باید مبلغی بیش از 100 میلیون تومان را بپردازیم و این از توان مان خارج است.
مدیرعامل تعاونی مرغ تخم گذار ملایر با بیان اینکه این تنها مشکل مرغداران شهرستان ما نیست، گفت: تمامی مرغداران سطح کشور که برای خرید نهاده‌های دامی از بخش دولتی اقدام کردند، دچار این مشکل شده‌اند.
از 60 مرغداری فعال استان، 16 واحد به صورت نیمه فعال کار می‌کنند
وی یادآور شد: در حال حاضر از بیش از 60 واحد مرغداری در استان همدان، تنها 16 واحد به صورت نیمه فعال کار می‌کنند و این امر برای تامین مرغ استان در آینده‌ای نزدیک هشداری جدید به شمار می‌رود.
همراهی از ندادن به موقع نقدینگی و تسهیلات مورد نیاز مرغداری‌ها و گرانی و نابسامانی نهاده‌های دامی به عنوان اصلی‌ترین دلایل تعطیلی و ورشکستگی واحدهای مرغداری نام برد و توضیح داد: در حال حاضر تولید‌کنندگان به سربازی بی سلاح و مرکب تبدیل شده‌اند که راهی جز فرار و ورشکستگی ندارند.
وی با بیان اینکه کشاورزی و دامداری از نیازهای اولیه بشر برای تامین غذاست، اظهار کرد: اگر این مشاغل سهم و موقعیت خود را از دست بدهند، امنیت غذایی برای جامعه از بین خواهد رفت.
مدیرعامل تعاونی مرغ تخم‌گذار ملایر تاکید کرد: در زمانی که بیگانگان و دشمنان نظام اسلامی چشم طمع به کشور عزیزمان دارند، سرمایه‌گذاری و رسیدگی به موقع و تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز واحدهای تولیدی می‌تواند امید به شکوفایی صنعت و بی نیازی مملکت از سایر کشورها را به دنبال داشته باشد.
‌وی ابراز امیدواری کرد: دولت تدبیر و امید برای حل این مشکل و جلوگیری از ورشکستگی واحدهای مرغداری در کشور از تولیدکنندگان حمایت کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com